צביקה ברוט ובניין עיריית בת ים, צילומים באדיבות דוברות העירייה
צביקה ברוט ובניין עיריית בת ים, צילומים באדיבות דוברות העירייה

הטיסות, הרכב והשיפוצים: ירידה של כ-75% בהוצאות לשכת ראש העירייה. מה היה סכום ההוצאות?

העירייה דיווחה על חיסכון של מאות אלפי שקלים בהוצאות נלוות כמו טיסות והחזרי הוצאות של ראש העירייה צביקה ברוט. הסכומים המלאים בכתבה

פורסם בתאריך: 25.1.23 09:17

בטח תמיד רציתם לדעת בכמה מסתכמות הוצאות לשכת ראש העירייה, הוצאות שאינן הוצאות שכר וכדומה. בעירייה פרסמו כי ראש העירייה, צביקה ברוט, הצליח להביא לירידה של כמעט 75 אחוזים בהוצאות בקדנציה הנוכחית, לעומת ההוצאות בקדנציה הקודמת. עוד ציינו כי בין היתר נובע החיסכון בהוצאות מאחר וברוט ויתר על סכומי כסף גדולים שיכול היה לקבל כהחזר הוצאות, וכן מימן מכיסו נסיעות עבודה לגיוס תרומות בחו"ל אליהן יצא יחד עם אסתר פירון ז"ל.

על פי הנתונים, חלה ירידה גדולה בסך ההוצאות הנלוות של לשכת ראש העירייה בארבע השנים האחרונות לכ-122 אלף שקלים, לעומת כ-460 אלף שקלים בתקופה המקבילה בקדנציה הקודמת. נזכיר כי ברוט התחייב לפני שנבחר לשמש דוגמא אישית ולוותר על חלק מהוצאות השכר שמגיעות לו, בתקופת התכנית הכלכלית שיזם כדי להבריא את העירייה

על פי פירוט ההוצאות, ברוט טס מספר פעמים לחו"ל, בחלק מהמקרים יחד עם המשנה לראש העירייה אסתר פירון ז"ל, במטרה לגייס לעיר תרומות והשקעות. רוב הטיסות היו לארצות הברית או לקנדה, לתקופות קצרות של מספר ימים, והן בוצעו ברוב המקרים במחלקת עסקים.

בשלוש השנים הראשונות ברוט שילם על הכרטיסים עשרות אלפי שקלים מכיסו, וכך עשתה גם אסתר פירון, למרות שהוא היה זכאי למימון מלא של העירייה. ברוט הסביר אז כי התחייב בפני הציבור לשמש דוגמא אישית בקדנציה הראשונה ולכן מימן בעצמו חלק מהטיסות יחד עם פירון ז"ל.

על שאר הטיסות שילמה העיריה סכום של 122 אלף שקלים, כאשר בנסיעות הללו גייס ברוט כ-1.3 מיליון שקלים עבור העיר והתושבים. בנוסף לכך, ברוט ויתר, כפי שהתחייב, על קבלת רכב שרד מהעירייה ועל תשלומי הדלק שלו, והוא מממן אותם באופן פרטי משכרו מדי חודש. עם זאת, העירייה מעבירה לו השתתפות גלובלית חודשית עבור נסיעות. בסך הכל, לעומת הקדנציה הקודמת, ברוט קיבל החזרי נסיעות בהיקף של 70 אחוז פחות, מהעלות ששילמה העירייה בעבר.

בנוסף, דווח כי בתקופת של ברוט, לא בוצעו שיפוצים והעיריה לא הוציאה כספים כלשהם על שיפוצים בלשכה בהתאם להחלטתו. בקדנציה הקודמת, על פי הדיווח של העירייה, שופצה לשכת ראש העירייה לשעבר בסכום של כ-380 אלף שקלים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות