עיריית בת ים, צילום דוברות העירייה
עיריית בת ים, צילום דוברות העירייה

לראשונה: תקציב עיריית בת ים יהיה יותר ממיליארד שקלים

אושר תקציב העירייה לשנת 2023. תקציב החינוך יגדל ב-42 מיליון שקלים, עלייה גם בתקציבי התרבות, הניקיון ואחזקת החופים

פורסם בתאריך: 24.1.23 12:05

מועצת העיר בת ים אישרה את תקציב 2023 שיעמוד לראשונה על מעל למיליארד שקלים. שנה לאחר שהנהלת העיר הצליחה לבטל את תכנית ההבראה, לחסל את הגירעון הכספי, ולמנוע איחוד של בת ים עם יפו – נרשם כעת שיא חדש: מועצת העיר אישרה את הצעת התקציב השנתי שלראשונה יחצה את רף מיליארד השקלים ויעמוד על קרוב ל-1.1 מיליארד שקלים.

בנוסף, זו השנה השנייה ברציפות בה בת ים מאוזנת לחלוטין, ללא גירעונות או חובות שוטפים, לראשונה מאז הקמתה של העיר. כזכור, בשנת 2017 בת ים עמדה על סף פשיטת רגל ונאלצה לחתום על הסכם הבראה שכלל הצמדת חשב מלווה לעירייה. בשנת 2019, לאחר כניסתו של צביקה ברוט לתפקיד, הוא החליט יחד עם הצוות המקצועי בראשות מנכ״לית העירייה, יודפת אפק-ארזי, לבטל את תכנית ההבראה המקורית – וליצור תכנית חדשה, שכללה הגדלה משמעותית של ההכנסות העצמאיות, ניהול מקצועי ושקוף, ובעיקר סדר עדיפויות חדש שאפשר להגדיל השקעות בניקיון, פארקים, גינות ציבוריות ושיקום רחובות ותאורה שמבוצעים בימים אלה.

 

בנוסף, הוחלט לפעול לביטול התכנית לאחד את בת ים עם יפו, ולהתנגד לפיטורי עובדים שהיו אמורים להתבצע במסגרת תכנית ההבראה המקורית. לבסוף, בשל הצלחת התכנית, אכן בוטל האיחוד עם יפו, העיריה לא נאלצה לפטר עובדים, הצמדת החשב המלווה בוטלה, ותכנית הבראה החדשה הסתיימה שנתיים לפני הזמן.

ומה קורה בתקציב 2023. אלו השינויים המרכזיים: תקציב החינוך עולה השנה ב-42 מיליון שקלים שהם 15.4%. תקציב התרבות גודל ב-10%. תקציב שפ"ע עלה גם הוא בלמעלה מ-10%. תקציב אחזקת גנים ציבוריים, ניקיון, ותחזוקת חופים עלה ב-12%.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות