מועדון קהילתי מוצף ברחוב אורט ישראל, צילום מהרטו ווסה

צפו: המועדון ברחוב אורט ישראל מוצף בכל פעם שיורדים גשמים. התושבים מיואשים

"בכל שנה אנחנו מגלים זאת מחדש, חודשי החורף עם גשמי הברכה הופכים את המועדון ללא שמיש ומסוכן", אומרים בני הקהילה האתיופית, "הבטיחו בעירייה שהכל טופל אבל המצב לא השתנה". העירייה: "המקום באחריות בעל הנכס, נסייע לדיירים"

פורסם בתאריך: 4.1.23 10:59

״המועדון שלנו הפך להיות בריכה", כך אומר מהרטו ווסה, תושב העיר, ואחד מחברי הוועד של המועדון הקהילתי ברחוב אורט ישראל, המשמש את חברי הקהילה האתיופית לאירועים שונים. לדבריו, מדי שנה בעת ירידת הגשמים, המועדון מוצף ואין שום יכולת להשתמש בו, ויתרה מזאת, הוא מהווה סכנה ממשית בשל חשש מקריסה כתוצאה מהרטיבויות המצטברות. "בכל שנה אנחנו מגלים את הסאגה הזו מחדש, חודשי החורף עם גשמי הברכה הופכים את המועדון ללא שמיש ומסוכן", הוא אומר ומציין: "פנינו לגורמים בעירייה וגם לראש העיר והם הבטיחו שהכל טופל, אבל לפני כמה שבועות ירדו כמויות של גשמים והמועדון הפך להיות מפל, המים נכנסו מכל עבר וזה היה נראה שאין גג בכלל או משהו שיכול למנוע את כניסת המים למתחם. מעבר לעובדה שזה מסוכן ממש לכל מי שנכנס, יש פה גם עניין אחר, המועדון עצמו הוא סוג של אולם אירועים לבני הקהילה כאמור, הוא מוזמן לאירועים שונים וכל בלת״ם כזה תוקע את בעלי האירוע".

מהרטו, מה נאמר לך בעירייה?

״כבר בשנה שעברה אחרי כמויות הגשמים הם הבטיחו שהדברים טופלו ושהמצב הזה לא יחזור, אבל השנה זה חזר שוב. לפני כמה ימים היו אצלנו מודדים שלא חזרו ונראה שאין ממש מישהו שאכפת לו מזה, בינתיים, אנחנו חוששים מהגשמים הבאים ומקווים לטוב".

 

 

 

 

מהעירייה  נמסר: "מדובר באחריות בסיסית של בעל נכס, שצריך לדאוג שהשוכרים שלו יוכלו לשהות במקום ללא נזילות. מיד לאחר שנציגי קהילת יוצאי אתיופיה סיפרו לנו על כך פנינו עבורם לנציג הבעלים והוא הבטיח לפעול במהירות לבצע תיקון. אנחנו נמשיך לסייע להם עד שנוודא כי הבעלים אכן ביצע את התיקון. במקביל יש לציין כי העיריה בונה כיום, לראשונה אי פעם, מועדון חדש ברמה הגבוהה ביותר עבור הקהילה האתיופית אשר יהיה מקום עירוני וללא צורך לשכור שטח מגורם פרטי. המועדון נמצא כעת בבניה ויימסר לקהילה מיד לאחר השלמתו כדי לאפשר להם לפעול במקום חדש ומתקדם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות