עיריית בת ים, צילום דוברות העירייה
עיריית בת ים, צילום דוברות העירייה

2023: תקציב עיריית בת ים יעבור לראשונה את מיליארד השקלים

שיא תקציבי של כל הזמנים בבת ים, עירייה שעמדה רק לפני שנים בודדות על סף פשיטת רגל. בכירים בעירייה: "הציבור היה שותף מלא למהפכה הכלכלית ולכן גם ראוי שייהנה מהפירות הללו"

פורסם בתאריך: 2.1.23 12:25

תקציב העיריה לשנת 2023, שיאושר בקרוב, יעבור לראשונה את סכום מיליארד השקלים ומשקף הגדלה משמעותית של הסכומים שיושקעו בתושבי העיר. כזכור, בשנת 2017 בת ים עמדה על סף פשיטת רגל ונאלצה לחתום על הסכם הבראה שכלל הצמדת חשב מלווה לעירייה. מאז השתנה המצב ומדובר בהחלט במהפך במצב של העירייה.

בשנת 2019, לאחר כניסתו של צביקה ברוט לתפקיד, הוא צירף לעירייה מנכ״לית מקצועית ממשרד האוצר, ויחד החליטו לבטל את תכנית ההבראה המקורית – וליצור תכנית חדשה, שכללה הגדלה משמעותית של ההכנסות העצמאיות, ניהול מקצועי ושקוף, ובעיקר סדר עדיפויות חדש. בנוסף הוחלט לפעול לביטול התכנית לאחד את בת ים עם יפו, ולהתנגד לפיטורי עובדים שהיו אמורים להתבצע במסגרת תכנית ההבראה המקורית.

 

 

לבסוף, בשל הצלחת התכנית, אכן בוטל האיחוד עם יפו, העיריה לא נאלצה לפטר עובדים, החשב המלווה בוטל, ותכנית הבראה החדשה הסתיימה שנתיים לפני המועד המתוכנן. כעת מגיעה בשורה נוספת לקראת אישור תקציב 2023, והתקציב העירוני יעבור לראשונה את רף המיליארד שקלים. המשמעות: עוד השקעות בתחומים רבים כמו שיפוץ רחובות, ניקיון, ביטחון אישי וחוגים בחינם.

בכירים בעירייה אמרו להשקמה: "זו תוצאה ישירה של ניהול מקצועי, ושקיפות. הציבור היה שותף מלא למהפכה הכלכלית ולכן גם ראוי שייהנה מהפירות הללו. התקציב החדש ישקף את העובדה שבת ים מתעוררת, וימשיך את המהפכות גם בתחומים כמו התרבות, אירועי הקיץ והחינוך".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות