"תליית דגל הגאווה בעירייה? זה ממש חילול כבוד התורה"

ירון לוי, סגן ראש עיריית בת ים, תלה את דגל הגאווה על דלת לשכתו במחאה על מינויו של ח"כ אבי מעוז לשר במשרד החינוך, שיהיה אחראי על תכנים חיצוניים למוסדות החינוך. תושב העיר כתב לו: "הציבור הדתי נחרד למראה דגל הגאווה", ותהה: "למה נציגנו לא הרימו קול צעקה?".

פורסם בתאריך: 8.12.22 11:41

"אותי מעניין איפה היה הדגל הזה כשיאיר לפיד הכניס את מפלגת האחים המוסלמים לקואליציה, אותה תנועה שקושרת הומואים וזורקת אותם מגגות? שסוקלת באבנים לסביות? שאנשיה ערפו את ראשו של  ההומו מחברון?", כך כתב תושב העיר לירון לוי, סגן ראש עיריית בת ים ("יש עתיד"), במחאה על החלטתו לתלות את דגל הגאווה על דלת לשכתו בעירייה.



"חבר הכנסת אבי מעוז יכול לרשום הישג אחד: בפעם הראשונה נבחר ציבור תלה את דגל הגאווה בעיריית בת ים. אני לא אתן לגזען המסוכן הזה, להחליט עבורנו ועבור חינוך ילדינו", כך כתב לוי בסוף השבוע בדף הטוויטר שלו וצירף תמונה של דגל הגאווה תלוי על דלת לשכתו.

עם מינויו של ח"כ מעוז (מפלגת נעם) לשר במשרד החינוך שעתיד להיות אחראי על תכני חינוך חיצוניים, התעוררה סערה ציבורית נרחבת. עשרות ראשי ערים יצאו כנגד ההחלטה למנות אותו, הודיעו שיבלמו את מהלכיו ומאות מורים חתמו על עצומה נגד מעוז שהוגדר על ידם "גזען", "הומופוב" ועוד.

מעוז, שעתיד להיכנס לתפקידו בקרוב, הביע בעבר במספר הזדמנויות עמדות קיצוניות ביחס לקהילת הלהט"ב ולסוגיות שונות בענייני נשים. בין השאר אמר כי יפעל לביטול מצעד הגאווה בירושלים וכי תפקיד הנשים הוא להביא ילדים. ואילו הרב צבי טאו, מנהיגו הרוחני של מעוז, אמר לא מכבר כי "ההומוסקסואלים האלה, סוטי המין האלה, הם אנשים אומללים".

בסוף השבוע פרסם צביקה ברוט (ליכוד), ראש עיריית בת ים, פוסט והבטיח כי העיר תישאר פלורליסטית ושיוויונית. ברוט כתב בין השאר: "לאף מפלגה אין בלעדיות על היהדות, כמו שלאף מפלגה אין בלעדיות על הפלורליזם. נמשיך לחנך את ילדי בת-ים ברוח התנ״ך ומגילת העצמאות, הפלורליזם וקבלת האחר, ומתן כבוד לכל אדם וקהילה. לא נאפשר לאיש להתערב במדיניות או בערכים שלנו, ולהפר את הסטטוס קוו בעיר".

דבריו של לוי בצירוף התמונה, עוררו סערה בקרב מסורתיים ודתיים שמחו וכתבו לו  ברשתות החברתיות: "הציבור הדתי בבת ים נחרד למראה דגל 'הגאווה' שנתלה השבוע בעיריית בת ים, על דלת חדרו של מר לוי מטעם סיעת יש עתיד."איך יתכן שדגל 'הגאווה' נתלה בעיריית בת ים על ידי סגן ראש העירייה ואף גורם חרדי או דתי לא הרים קול צעקה על כך. לפחות למחות על ממש חילול כבוד התורה, האם זה שהבחירות בפתח סימאו את עיני נבחרי הציבור בם בחרנו? איך אפשר לעבור לסדר היום על כך ולא למחות בישיבת המועצה או בכל דרך  חוקית אחרת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דוד משה

    אני הומו שחי בבת ים. אני גאה שהעיר שלי מנוהלת על ידי אנשים נאורים, אינטליגנטים ומכילים. מה הקשר בין התורה למשרד בעירייה. התורה היא של כולנו, וה' אוהב את כל הבריאות. אם רוצים להצעיד את העיר קדימה, בת ים חייבת להיות ליברלית ופתוחה, חלק של רצף אורבני של ת"א.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות