מקומם: עובד עירייה לוקה בשכלו חי בתנאים מזוויעים ללא סיוע של הרווחה

קשה שלא להזדעזע מהמראות הנוראיים: י', נכה ערירי בן ה-65, מתגורר בדירה קטנה בבת ים. היא מלוכלכת, מצחינה ושורצים בה ג'וקים וקרציות. "הוא לוקה בשכלו ולא פעם אני אומרת שעדיף להיות הומלס ברחוב מאשר לחיות בתנאים כאלה", אומרת בת משפחתו שמתחננת לעזרת הרשויות. "איך יכול להיות שהעירייה והרווחה לא מסייעים?". העירייה: ״אנו עושים ככל הניתן כדי לסייע לו״

פורסם בתאריך: 28.11.22 13:57

כיצד קורה שעובד עירייה, לוקה בשכלו וערירי, חי בתנאים קשים בדירה שאינה ראויה למגורים, מבלי שהעירייה ושירותי הרווחה מסייעים לו כפי שטוענת בת משפחתו.



לפני מספר חודשים גילתה טליה שטרנברג כי בן משפחה רחוק שלה חי בדירה שאינה ראויה למגורים: צחנה אופפת אותה, עובש ולכלוך קשה על קירותיה ועשרות חפצים ורהיטים ישנים ושבורים נמצאים בה. "במאי השנה גיליתי באיזה תנאים הוא חי", היא מספרת ל״שקמה בת ים״. "מדובר בקרוב משפחה רחוק, ערירי, נכה, חולה מאוד. ימים אחדים אחרי שאיתרתי אותו הוא עבר אירוע לבבי, אושפז ועבר צינתור. מאז מצבו הרפואי קשה מאוד.

"הזעקתי צוות של כיבוי אש שפרץ לדירה והכבאים היקרים והמקסימים עזרו לי להוציא את הכמויות האדירות של החפצים שהוא אגר. הזדעזעתי שהוא גר בסביבה איומה כזו:  סרחון נוראי, צחנה, לכלוך קשה, לא ניקו את הבית שנים ארוכות. היו שם ג'וקים בסוגים ובכמויות שאי אפשר לתאר. היו שם כמויות אדירות של קרציות. איך אפשר לחיות ככה? עדיף להיות הומלס ברחוב מאשר לחיות בתנאים כאלה".

שטרנברג פרסמה פוסט בפייסבוק וביקשה את עזרת הציבור. "הרבה מאוד אנשים יקרים סייעו. פינינו חפצים וזרקנו. הכל היה רקוב. ניקינו כמה שניתן, אבל לצערי המצב חזר לקדמותו".

י', שעובד בעירייה מעל 40 שנה כגנן, שב לאגור. "הוא לוקה בשכלו. חי לבדו. אין לו אישה וילדים. מצבו הבריאותי חמור. הוא נכה 100 אחוז ולפני מספר ימים הוא שוב אושפז בבית חולים. הוא לא מסוגל לדאוג לעצמו ולבריאותו. הוא אפילו לא מסוגל ליטול תרופות בעצמו. חייו אומללים. הוא ממעט לצאת מביתו, בגלל החשש למעוד וליפול. יש לו שלוש מדרגות בכניסה לבית ואין מעקה.

"כבר כמה חודשים שאני רודפת אחרי העירייה, מחלקת הרווחה, מתחננת לעזרה ודבר לא קורה. זה ממש ביזיון. אני כבר לא יודעת למי לפנות. האיש הזה ימות ולאיש לא אכפת. איך יכול להיות שאיש לא ער למצבו? איך יכול להיות שהרשויות לא עושות את המקסימום כדי לסייע לאיש האומלל הזה?".

בנוסף, שטרנברג פונה לבעלי מקצוע ולאזרחים שיסכימו לסייע בהתנדבות. "כל מי שיכול לעזור – יבורך. אני מחפש אנשים שיוכלו לעזור בכמה עבודות פשוטות: התקנת כיור במטבח ובשירותים, סיוד הקירות, פינוי הרהיטים שהוא אגר. אני רוצה לאפשר לו לחיות בסביבה ראויה, שלא יסיים את חייו בזוהמה, בריקבון ובצחנה".

מהעירייה נמסר: "מחלקת הרווחה באמצעות העובד הסוציאלי נמצאת בקשר שוטף עימו ועם משפחתו ועושה ככל שניתן לסייע לו בתקופה זו". ל"השקמה בת ים" נודע כי בעירייה נעשו מאמצים רבים לסייע לאיש והוא אף קיבל שעות שבועיות של עזרה בתקופה מורכבת זו".

אזרחים ובעלי מקצוע שמעוניינים לסייע בהתנדבות בהכשרת הבית למגורים, מוזמנים להתקשר לטליה בטלפון: 050-4402335.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות