בחירות 2002 צילום: רפי גמיש
בחירות 2002 צילום: רפי גמיש

התוצאות בבת-ים: הישג לליכוד ולברוט, מכה למרצ

אחרי בדיקת כל המעטפות ראש העיר הצליח לעמוד ביעד שקבע: העלאת אחוז ההצבעה בבת-ים

פורסם בתאריך: 6.11.22 09:11

רגע לאחר סיום ספירת הקולות בבחירות לכנסת, פרסמה ועדת הבחירות המרכזית גם את התוצאות לפי חלוקה לערים.



על פי התוצאות בבת-ים, נרשמה הצלחה יפה לליכוד אותו הוביל ראש העיר צביקה ברוט, שהתחזק וזכה בבת-ים ללא פחות מ-36 אחוזים. לשם השוואה, בכל הארץ קיבל הליכוד 23 אחוזים, כך שהתמיכה בבת-ים גדולה יותר באופן דרמטי במפלגה.

יש לציין כי בנימין נתניהו הגיע לבת-ים פעמים רבות בשבועות האחרונים, ואף ביקר כמה פעמים בביתו של מקורבו, ראש העיר צביקה ברוט, שליווה אותו במהלך הקמפיין וסייע בהובלת חלק מקמפיין הבחירות של המפלגה גם ברמה הארצית.
הרשימה הבאה בתור, יש עתיד, קיבלה רק 18 אחוזים, אך עדיין מדובר בהישג מכובד לאחר שהמפלגה הגיעה להיות השניה בגודלה בעיר – גם אם בפער משמעותי מתחת לליכוד.

סגן ראש העיר ירון לוי, מטעם יש עתיד, הוצב במקום ה-26 ברשימה לכנסת אך נאלץ להישאר בחוץ לאחר שמפלגתו לא השיגה מספיק מנדטים. עם זאת, בסביבתו מקווים שהוא ייכנס בהמשך לכנסת אם ח״כים אחרים מהמפלגה יפרשו.

למקום השלישי בבת-ים הגיעה ישראל ביתנו עם 11 אחוזים, ואילו רשימת הציונות הדתית של סמוטריץ ובן גביר זכתה רק ל-10 אחוזי תמיכה – זאת בניגוד להערכות מוקדמות לפיהן יקבל בן גביר אחוז תמיכה גבוה בעיר.

ש״ס הצליחה גם היא לחזק את עצמה ולהגיע כמעט ל-10 אחוזי תמיכה, ואילו המחנה הממלכתי של בני גנץ קיבל 8 אחוזים.

מפלגות השמאל קיבלו מכה גדולה גם בבת-ים: מפלגת העבודה זכתה לפחות מ-2 אחוזי תמיכה, ואילו מרצ שלא עברה את אחוז החסימה נחלשה והסתפקה רק באחוז בודד – כלומר כ-650 אנשים בלבד הצביעו למפלגה בעיר. המפלגות הערביות כמעט ולא זכו לתמיכה – וכל אחת מהן קיבלה כמה עשרות קולות בלבד. בסך הכל הצביעו בבת-ים למעלה מ-63 אלף בני אדם, מתוך 125 אלף בעלי זכות בחירה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות