בעיצומם של הימים הנוראים: מנקים את הלב ואת חוף

מאות מורים צעירים הנמצאים בארץ במסגרת תכנית "מסע מורים" השתתפו לראשונה במנהג התשליך המקובל והידוע לאורך חופי הים

פורסם בתאריך: 3.10.22 17:36

כארבעים צעירים יהודים מהתפוצות ניקו את חוף בת ים. הצעירים שהגיעו לישראל דרך חברת "החוויה הישראלית", חברת בת לחינוך של הסוכנות היהודית במסגרת "מסע מורים", הגיעו לחוף ריביירה, ביום ראשון כדי לחוש מקרוב את טקס "התשליך" היהודי המסורתי תוך חיבור לטבע כשהם השתתפו בניקוי רצועת החוף בבת ים.



לפי המסורת היהודית, בטקס התשליך משליכים באופן סמלי את חטאי השנה החולפת למים כדי להתחיל את השנה החדשה בלב טהור, עם זאת, בני האדם לא משליכים רק את החטאים לים, ובכל שנה בני האדם משליכים כ – 6 מיליון טונות של אשפה למים, ומייצרים סכנה בריאותית ובטיחותית לבעלי החיים, לטבע, ולאנושות כולה. לכן החליטו בחברת "החוויה הישראלית" להוסיף טקס מודרני לצד המסורת היהודית ולשלב לצעירים מהתפוצות את החשיבות לניקיון לטבע בין ראש השנה ליום כיפור, ולדברי המארגנים לרגל האירוע הבינלאומי המכונה "תשליך הפוך".

אירוע זה הוא חלק מתוכנית "יוזמות האוקיינוס" של קרן סרפריידר אירופה והצטרפו אליו צוות צדקה של סלין כימוני-קורסיה בשיתוף Clean Beach כשבתוכנית: איסוף פסולת בשעה הראשונה ואז מיון וספירת פסולת לפי קטגוריות בשעה השנייה

עמוס חרמון, מנכ"ל חברת "החוויה הישראלית", חברת בת לחינוך של הסוכנות היהודית אמר כי "מאות מורים צעירים הנמצאים בארץ במסגרת תכנית "מסע מורים" השתתפו לראשונה במנהג התשליך המקובל והידוע לאורך חופי הים. הצעירים היהודים מגיעעם לישראל כדי לעזור בהוראה לאנגלית מדוברת בבתי הספר היסודיים. השנה התקיים מבצע של תשליך הפוך, שהוא חלק מיוזמות האוקיינוס, כאשר המורים מקהילות יהודיות מכל רחבי העולם הצטרפו למתנדבים שאספו פסולת שהושלכה בחוף הים ומזהמת את הים והחופים״.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות