צביקה ברוט
צביקה ברוט

ראש העיר צביקה ברוט: ״זכות גדולה להוביל את העיר״

ערב ראש השנה, ראש העיר, צביקה ברוט עונה על כל השאלות שנוגעות לעיר ולתושבים. אז מה הוא חושב על החינוך, התשתיות הפקקים ועל סמכויותיות של ראש העיר במשבר- כל התשובות

פורסם בתאריך: 25.9.22 12:44

בת-ים 

העיר שנולדתי וגדלתי בה, דור שלישי לבוני העיר. האהבה הגדולה שלי, בעיקר בגלל התושבים המדהימים.

חינוך

זכות גדולה להוביל את העיר לשני הישגים חסרי תקדים שמעולם לא היו: 90.6 אחוז המלחה בבגרויות, והענקת חוג חינם לכל ילד בבת-ים. ההורים חוסכים אלפי שקלים והילדים מקבלים המון. זה שווה לנו כל שקל של השקעה בתושבים.

הורדת הארנונה

ההישג הכי גדול שלנו. במשך 20 שנה רק העלו בבת-ים שוב ושוב את הארנונה. השנה זכינו להיות העיר היחידה בארץ, כפי שהבטחתי, שהצליחה להוריד ארנונה ב-3 אחוז, שזה נחשב המון בבת אחת. מבחינתנו זו רק ההתחלה ונפעל לעשות פעימה שניה בעוד שנה וחצי. אחרי שחיסלנו את הגירעון אנחנו מחזירים בהדרגה לציבור את מה שלקחו לו בעבר.

פקקים

אחד הדברים השנואים עלי. בעבר בנו המון דירות בעיר ועשו הרבה תמ״אות בלי תכנון תחבורתי נכון. בשנים הקרובות נמשיך לתקן את זה.

עסקים קטנים

המנוע הכלכלי שח העיר. חייבים להמשיך לחזק אותם ולסייע לכל עסק בעיר.

קורקינטים ואופניים חשמליים 

עלולים להיות סכנה של ממש בנסיעה על מדרכות. חייבים שהמדינה תיתן סמכויות אכיפה כדי לוודא שינהגו כחוק מבלי לסכן הולכי רגל.

הרכבת הקלה 

התכנון והביצוע שאושר לפני עשר שנים, נולד בחטא. לשמחתי בשלוש השנים האחרונות הצלחנו לתקן חלק מהבעיות כמו צמצום משך העבודות, צמצום גדול של עבודות הלילה, ובעיקר – מחכים כבר לראות אותה נוסעת ומביאה ברכה לעיר לאחר הרבה שנים קשות בעבר.

עידוד צעירים 

היעד העליון שלנו לשנה הבאה. הצלחנו בשנתיים האחרונות להביא לעיר 3000 צעירים שעברו מתל אביב מדי שנה, וכדי לשמר אותם אני מוביל השקעה בחינוך, בתרבות, במקומות בילוי ובמקומות תעסוקה נוספים. כשבת-ים מתעוררת הצעירים נשארים.

משבר הנדל"ן

משבר ארצי שדורש פתרון ארצי, אבל אני החלטתי שלא לחכות לממשלה. אני מקדם פרויקט של דיור בר השגה עירוני, רק שלנו, על קרקע עירונית. בשנה הקרובים נכריז על הגרלה לבת-ים במחירים מופחתים גם אם הממשלה לא תצטרך אלינו. נעשה הכל לדאוג לתושבים שלנו.

ראש השנה

חג של חשבון נפש, אישי וציבורי. מאפשר להודות על הטוב שהיה, לבדוק היכן צריך לתקן, ולקבל החלטות טובות לשנה החדשה. ובעיקר – להרבות אהבה בין אחד לשני.

גאווה 

גאה בהישגים שהצלחנו להשיג השנה, כשאף אחד לא האמון שנצליח: חיסול הגירעון העירוני, איזון הקופה הציבורית, מלחמה בשחיתות,
הורדת הארנונה והגדלת ההכנסות לעיריה. זה איפשר לנו לעשות את כל מה שהבטחנו – בחינוך, בתרבות, בפארקים, באירועים, בחוגים חינם ועוד ועוד – ולראות איך בת-ים מתעוררת. גאווה אמיתית. אין כמו התושבים שלנו.

ביטחון תושבים 

אני נולדתי בעיר וגר בה כל חיי. אין דבר חשוב יותר מבטחון אישי. לכן נלחמתי להחזיר את תחנת המשטרה לבת-ים, כפי שהבטחתי, לאחר שלפני שנים העבירו אותה לחולון והשאירו פה רק משרדים. המאבק הצליח ולאחרונה פתחנו בעיר תחנת משטרה חדשה שהביאה לפה עוד שוטרים ועוד ביטחון ברחובות. מפקד התחנה מוביל מבצעי אכיפה בכל בתחומים ורואים כבר נתונים מצוינים, וזה בהחלט חלק משמעותי בהגברת הביטחון האישי שלנו.

חזון

בת-ים מתעוררת, והיא תמשיך גם בשנים הבאות לצעוד קדימה ולעולם לא תחזור לאחור. המהפכות של השנים האחרונות הן רק ההתחלה. בת-ים לעולם תישאר עצמאית, חזקה ועם הרוח הבת-ימית הטובה שמאפיינת אותה. כל מי שינסה להחזיר אותה לאחור, ייתקל ביד קשה.

סמכויותיו של ראש העיר בשעת משבר

לצערנו, התמודדנו עם כמה וכמה מצבי חירום. ירי טילים וקורונה למשל. אני גאה שזכינו מהממשלה לשבחים על הקמת משל״ט הקורונה מהטובים בארץ ועל כך שניהלנו את המשבר ברמה הגבוהה ביותר, וכך גם בשומר החומות ובשאר המבצעים.כיום, העיר ערוכה ברמה המקצועית הגבוהה ביותר לכל משבר חירום, ומה שלא יהיה – נעבור את זה ביחד בצורה מקצועית, שקולה ואחראית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות