בני 72, אלו טיפולי השיניים שלא ידעתם שמגיעים לכם בחינם

פורסם בתאריך: 24.7.22 08:52

לרגל רפורמת הענק של משרד הבריאות בטיפולי השיניים לבנות ולבני הגיל השלישי, הגיעו מומחי כללית סמייל להרצאה במרכז כותר פיס בבת-ים. את ההרצאה והשיחה עם האורחות והאורחים הוביל ד"ר רומן מירצ'ן ודניאלה בוארון גודריך סייעת ואחראית מרפאה ממרפאת כללית סמייל בת ימון.



"רפורמת השיניים נכנסה לתוקף בשנת 2019, אך בשל התפרצות הקורונה ובשל מודעות ציבורית נמוכה, חלק גדול מציבור המבוגרים לא השתמש בהטבות הנרחבות, שהמדינה העניקה", אמר ד"ר מירצ'ן ומוסיף "במשך שלוש שנים מרבית הציבור למעשה זרק כסף שהוא קיבל במתנה מהמדינה לפח. לכן המדינה הרחיבה את גיל הזכאות ל-72 והוסיפה טיפולי שיניים משקמים ומשמרים בחינם או בהשתתפות עצמית נמוכה. בריאות השיניים חשובה בפני עצמה, אבל היא חיונית לבריאות הכללית בעיקר בקרב בני הגיל השלישי.

במהלך המפגש הסבירו נציגי המרפאה למשתתפים על מגוון הטיפולים הניתנים במרפאת כללית סמייל, ההטבות לגיל השלישי במסגרת הרפורמה בטיפולים משמרים ושיקום הפה, בשתלים, תותבות ובכתרים, מחלות חניכיים, שמירת בריאות הפה והשיניים ועוד. הגברת בוארון סיפרה למשתתפים על תהליך קבלת המטופל במרפאה, התהליך הטיפולי ואפילו על רמת הסטריליזציה של הכלים והסביבה הרפואית. עם העלייה בתוחלת החיים, חשוב לדאוג גם לאיכות החיים", הוסיף ד"ר מירצ'ן. "פגיעה בבריאות השיניים מביאה במהירות לפגיעה בבריאות הכללית – כאבי שיניים מקשים על התפקוד היומיומי, לעיתים נפגעות גם יכולת הדיבור והלעיסה ומכאן קיים מדרון חלקלק לפגיעה בתזונה ובמערכת החיסון ופעילות הגוף התקינה. פגיעה במראה גורמת גם לבדידות וחוסר רצון להתערות בסביבה שיכולה לגרום לפגיעה קוגניטיבית. הקפדה על היגיינת הפה לצד טיפולים שיניים שבשגרה וכן טיפולים משקמים ומשמרים תורמים רבות לשמירה על בריאות הפה והשיניים והבריאות הכללית".

מנהלת קשרי הקהילה ברשת, רחל קלמנוביץ': "רשת מרפאות כללית סמייל מקיימת מגוון רחב של פעילויות ושיתופי פעולה עם מרפאות הכללית במטרה להעלות את המודעות ליתרונות הטיפולים והמרפאות של כללית סמייל והרחבת הטיפולים במסגרת הסל לטובת הקשישים ,אני מודה לרונה ג'רבי מורה לספורט ורכזת גמלאים ולמרינה בראל, מקדמת בריאות במחוז ת"א על שיתוף הפעולה המוצלח שחושף את הגיל השלישי לנושא".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות