צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן

ישחקו הנערים: עובדי משרד הדתות קיבלו 'מטקות' בבת ים

עובדי המשרד לשירותי דת יצאו ליום סיור מיוחד ומקיף במועצה הדתית בבת ים - במטרה להעמיק את היכרותם עם המועצות הדתיות, יו"ר המועצה, הרב בנימין אלחרר, הציג את מהפכת ההנגשה בשירותי הדת שנעשית בעיר, ומנכ"ל המשרד, מוני מעתוק, אמר: "השאיפה היא שכל המועצות הדתיות ילמדו מבת ים" וגם: מדוע קיבלו עובדי המשרד ערכת מטקות?

פורסם בתאריך: 19.7.22 11:18

עובדי האגפים השונים במשרד לשירותי דת יצאו השבוע ליום סיור במועצה הדתית בבת ים, כדי לעמוד מקרוב על הפעילות, השירותים והאתגרים של המועצות הדתיות בישראל, ולהעמיק את החיבור בין המשרד לשירותי דת לבין המועצות הדתיות הכפופות אליו.



המועצה הדתית בבת ים נבחרה כמועצה לדוגמה, בשל הבולטות של המועצה כגוף בעל מוניטין ופעילות ענפה, לצד פופולריות גוברת והולכת בקרב תושבי העיר בת ים. המועצה מוכרת בין היתר בזכות פעילות הנגשה שנעשית בדרכים מגוונות, ברשתות החברתיות, באמצעי דיגיטל עדכניים ובשלל דרכים מקוריות להפוך את שירותי הדת לחוויה נעימה למשתמש, תוך מתן דגש על גישה ידידותית ומחברת.

הרעיון להוציא את כלל עובדי המשרד לסיור בשטח נולד כיוזמה של הגב' ראומה צמח-לוי, מנהלת אגף הסדרה, פיקוח ובקרה. "עובדי המשרד צריכים להכיר מקרוב את הצרכים של המועצות הדתיות". ההחלטה לקיים את הסיור דווקא במועצה הדתית בבת ים התקבל פה אחד, כמועצה ששמה הולך לפניה כמי שמגישה את שירותיה ביעילות ובמאור פנים.

ואכן, בבוקרו של יום שני השבוע התייצבו כלל העובדים והעובדות במשרד לסיור המיוחד בבת ים. הם התקבלו בארוחת בוקר מושקעת, שהייתה הפתיח למצגות, הרצאות ותצוגות-תכלית על פעילותה של מועצה דתית בישראל.
את הסיור החגיגי פתח מנכ"ל המשרד לשירותי דת, מוני מעתוק, שאמר בנאום הפתיחה שלו: "החלום שלי הוא שכל המועצות הדתיות ילמדו מהמועצה הדתית בת ים; מועצה שמקשרת בין כל הקהלים המגוונים בעיר – ללא התפשרות על העקרונות בשירותי הדת מצד אחד, אך תוך השקעה במתן שירות טוב וחווייתי".מנכ"ל המשרד הוסיף: "המועצה הדתית בת ים מהווה סמל לאופן שבו צריכה להיראות מועצה דתית. זו ההוכחה למה לא צריך לסגור את המועצות הדתיות – אלא להיכן יש לשאוף וכיצד צריך לשדרג את שירותי הדת".

את דברי הברכה הבאים התבקש לשאת מיכאל ג'ובני, סמנכ"ל המשרד לשירותי הדת. בדבריו אמר: "מה שמעניין במועצה הדתית בת ים – זו היציאה מהקופסה ומתן השירותים מעבר למה שהמועצה צריכה לתת בהגדרת תפקידה, והכל בתנאים שמותאמים לשנת 2022. מגיע לכם שאפו!", אמר, לקול תרועות העובדים, שהתרשמו עמוקות ממה שעיניהם ראו.

את מסכת נאומי האורחים חתם שלמה תנעמי, יו"ר חבר המועצות הדתיות, שאמר: "גם אני ביקשתי שהסיור הזה יתקיים דווקא בבת ים – מכיוון שאין עיר שיכולה לענות על דרישות של סיור מהסוג הזה יותר מהמועצה הדתית בת ים, שמייצגת את הגיוון וההתקדמות במתן שירותי הדת".
בשלב הזה החלו המארחים – ראש המועצה הדתית בת ים ועובדי המועצה – להציג את פעילותם.
במהלך הסיור הוצגה בפני האורחים מצגת מושקעת על פעילות המועצה הדתית, לרבות פעילות טכנולוגית, שילוט בחוף הים וברחבי העיר, ומעורבות ברשתות החברתיות, במטרה להגיע לכל 'לקוח' פוטנציאלי ולהסיר חששות ודעות קדומות.
רשם הנישואין במועצה הדתית, הרב ישראל ניסים לוגסי, סיפר על ממשקי העבודה של מחלקת הנישואין. גם הרבנית דורית אלול, העוסקת מטעם המועצה בתחום המקוואות, סיפרה על הפעילות להגברת טהרה בישראל, לאחר מכן הציגו במועצה את המגוון הרחב של הפעילות לטובת התושבים.
יו"ר המועצה הדתית בת ים, הרב בנימין אלחרר, המנצח על תנופת העשייה המגוונת לטובת תושבי בת ים, הודה להנהלת המשרד לשירותי דת על הבחירה במועצה הדתית בת ים מכל המועצות בארץ כדי להעשיר את הידע ולהעמיק את ההיכרות. "אכן, אנחנו מהווים מיקרו-קוסמוס של שירותי הדת בארץ, בכך שאנו מועצה שמעניקה שירותי דת לאוכלוסייה רבת פנים ומגוונת, תוך מאמצים עילאיים שנעשים על ידי צוות המועצה לספק שירותי דת במאור פנים, באהבה ובהכלה".

הרב אלחרר אמר בדבריו, כי הוא מקווה ששיתוף הפעולה בין המועצה הדתית למשרד לשירותי דת יילך ויעמיק, כשהוא מעלה על נס גם את שיתוף הפעולה של המועצה מול העירייה, שמגבה את המועצה ומשתפת פעולה לטובת התושבים. הוא סיפר על תקופות הסגרים בקורונה – בהן עשו המועצה והעירייה יד אחת כדי לענות לכל הצרכים האזרחיים שהתעוררו לפני החגים ובמהלכם, כאשר המועצה הדתית אף הכריזה על מבצע חיסונים בבניין המועצה, וזאת כחלק מתודעת השירות לציבור, לשלומו ולבריאותו".

הרב אלחרר הציג את תפיסתו כלפי שירותי הדת בארץ, ואמר ש"מועצה דתית זה לא רק נישואין וכשרות, אלא מתן מענה מגוון לכל יהודי, בהנגשה נעימה ומכובדת". הוא הודה לאורחיו ואמר: "כולנו צריכים להודות לקדוש ברוך הוא שהציב אותנו כשליחים לחבר בין עם ישראל ליהדות. אנחנו שגרירי היהדות והתורה כלפי ציבור רחב מאוד ומגוון – ועלינו להתפלל בכל יום שנצליח לעמוד במשימה ושלא ייצא שום מכשול תחת ידינו. כאשר אנו עושים זאת נכון – אנחנו חוזרים הביתה בסופו של כל יום עבודה בתחושת סיפוק עצומה, שקשה לתאר במילים.

הרב אלחרר הודה לצוות המועצה על המהפכה המבורכת בשירותי הדת שנעשית בשיתוף פעולה ובתחושת שליחות מצד כלל עובדי המועצה, וציין לשבר את מזכ"ל המועצה הדתית, דן בסו, שלקח על עצמו את המשימה להנגשת שירותי הדת בעיר, תוך יצירת שפה ידידותית ומזמינה, שהפכה את שירותי הדת בבת ים לאחת התופעות האטרקטיביות והמבוקשות בעיר.

בסיום הביקור קיבל כל אחד מהאורחים שי מיוחד – ערכת 'מטקות' ממותגת, מתנה שמעניקה המועצה לכל זוג שמתייצב להירשם לנישואין. לאורחים הוסבר כי הרעיון מאחורי המתנה הוא להמחיש שבמטקות אי אפשר לשחק לבד – חייבים זוגיות טובה והרמוניה מנצחת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות