אלי יריב ממלא מקום ראש העיר בת ים ומחזיק תיק החינוך. צילום ראובן קפוצ'ינסקי
אלי יריב ממלא מקום ראש העיר בת ים ומחזיק תיק החינוך. צילום ראובן קפוצ'ינסקי

אלי יריב מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך מסכם שנת שיא בחינוך בבת ים

מהפכת החינוך בבת ים בעיצומה, החינוך הטכנולוגי בעיר מהמתקדמים בישראל, חוג חינם לכל ילד ואחוז הזכאים לבגרות מתקרב לכ- 90% אלי יריב מצהיר: "השיא עוד לפנינו, אני עובד מסביב לשעון כדי להעניק לכל ילד וילדה בעיר את האפשרות לממש את הפוטנציאל שלהם"

פורסם בתאריך: 13.7.22 10:43

לפני כעשרה ימים הסתיימה שנת שיא במערכת החינוך בעיר בת ים, שנה שבה חזרו התלמידים לשגרה אחרי שנתיים של משבר הקורונה שבמהלכה הלימודים לא התקיימו כסדרם. נפגשנו עם אלי יריב, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך שעסוק בימים אלה מסביב לשעון בהכנות לשנת הלימודים הבאה כדי לשוחח על השנה שחלפה ועל הבשורות לקראת שנת הלימודים הבאה שבה צפויים ללמוד בעיר כ- 22,000 תלמידות ותלמידים. 

איך התנהלה החזרה לשגרה במערכת החינוך אחרי משבר הקורונה?

"אלה היו שנתיים מאוד מורכבות במערכת החינוך, גם עם החזרה  לשגרה ההתנהלות עדיין מאוד מאתגרת בעקבות המחסור הארצי האדיר באנשי צוות במערכת החינוך. לשמחתי, יש לנו צוותים חינוכיים מדהימים בבת ים שעשו כל מה שאפשר כדי לקיים שגרת לימודים תקינה, ואף הגיעו להישגים מרשימים. נזכיר ש 3 מנהלות זכו בפרסים על ידי משרד החינוך על הישגיים מרשמים שהביאו את תלמידיהם.   למרות זאת, המדינה חייבת לעשות חשבון נפש ולשפר מהותית את תנאי העסקתם של עובדי ההוראה, הגננות והסייעות כדי להעניק לילדים והילדות של כולנו חינוך והשכלה ברמה גבוהה כפי שמגיע להם". 

מערכת החינוך בבת ים נמצאת בעיצומה של מהפכה טכנולוגית, מה עומד מאחורי אותה מהפכה וכיצד היא מתבצעת בפועל?

"כשנכנסתי לתפקיד לפני כשלוש וחצי שנים, החלטתי שכדי לקדם את החינוך בבת ים ולאפשר לילדים והילדות של כולנו את האפשרות לרכוש ידע ומיומנויות שישרתו אותם בהמשך החיים בעולם המודרני, יש לבצע מהפכה טכנולוגית. העולם משתנה, מקצועות מסוימים נעלמים מהעולם בעוד שמקצועות אחרים כמו ההייטק מבוקשים מאוד ומכניסים שכר שגבוה יותר מפי שתיים מהשכר הממוצע במשק. הובלתי את מערכת החינוך לאמץ תכניות לימוד טכנולוגיות מתקדמות, בשנה האחרונה כל תלמידי כיתה ד' בעיר למדו תכנות בשפת הסקרץ', כל תלמידי כיתה ז' למדו תכנות בשפת המינקראפט ובשני בתי ספר למדו את תוכנת הבלוקצ'יין ועוד תוכניות . אני משוכנע שהטמעת תכניות מהסוג הזה בגיל צעיר מאוד, תוביל את הילדים והנוער בעיר להמשיך ולהתפתח בתחום הטכנולוגי, להתמודד על תפקידים יוקרתיים ביחידות הטכנולוגיות בצה"ל  ובהמשך לזכות במשרות נחשקות בעולם ההייטק. 

איך אתם דואגים בעיריית בת ים שאף אחד לא יישאר מאחור עם המהפכה הטכנולוגית? 

"חילקנו השנה 4,300 מחשבים לתלמידים ולבתי הספר, כל הגננות  בעיר קיבלו מחשב נייד ו- 163 מחשבים הותקנו בגני הילדים. כולנו מגויסים למטרה ואני דואג שעם הכניסה של תכניות הלימוד המתקדמות יהיה גם גיבוי של ציוד מתאים לילדים ולצוותי ההוראה". 

בת ים היא עיר וותיקה ולכן חלק מהמבנים של מערכת החינוך מיושנים, בשנים האחרונות חל שינוי גם בתחום הזה, איך אתה פועל בתחום הזה כדי להבטיח מבנים ראויים ומתאימים ?

"תקציב הבינוי של מוסדות החינוך גדול השנה  מאי פעם, בשנה האחרונה הקמנו 12 גני ילדים, בנינו 7 מגרשי ספורט חדשים בבתי הספר, מעבדות חדשות, חדרי מורים חדשים ובמקביל שיפצנו 20 גני ילדים ו- 10 חצרות של בתי ספר. גולת הכותרת שלנו התחלת בניית  המרכז לחדשנות חינוכית ואולם הספורט בביה"ס גורדון בהשקעה של 23 מיליון ש"ח . יש לנו עוד הרבה עבודה קשה בנושא הזה, אני פועל גם עכשיו בחופשת הקיץ מסביב לשעון כדי לדאוג לבצע כמה שיותר שיפוצי קיץ במוסדות החינוך בהתאם לתקציב המיוחד שהעירייה הקצתה לצורך כך". 

מערכת החינוך היא לא רק מפעל של ציונים אלא גם של העשרה והקניית ערכים, מדיניות חוג חינם לכל ילד היא חלק ממדיניות רחבה יותר בנושא זה?

"בהחלט, אומנם אחוזי הזכאות לבגרות בעיר בת ים מדהימים ועומדים על 87%, אולם באגף החינוך והנהלת העיר ברור לכולם שחוגי העשרה והקניית ערכים לא פחות חשובים מהישגים לימודיים. השנה הפעלנו בהצלחה גדולה את תכנית חוג חינם לכל ילד, 3,082 ילדים השתתפו בחוגים חינם כאשר 93% מהתושבים שילדיהם השתתפו בחוגים הביעו שביעות רצון מהחוגים. בנוסף כל תלמידי כיתות ב' למדו שחמט שמפתח את החשיבה האסטרטגית, הבאנו להורים במשך השנה הרצאות חשובות בנושאי הורות וחינוך ובקיץ אנו מפעילים קייטנות עם כ- 4700 ילדים שנרשמו אליהן. 

איך ממשיכים מכאן לקראת השנה הבאה?

"אמשיך להוביל את מהפכת החינוך, נשקיע בתכניות מתקדמות קיימות, נביא תכניות מתקדמות נוספות ובמקביל אפעל כל העת כדי להקים ולחדש עוד מתקנים ומבנים במערכת החינוך כדי שדור העתיד שלנו יזכה לתנאים הטובים ביותר כדי לממש את הפוטנציאל שלהם. זו שליחות ציבורית עם אחריות גדולה ואני שמח שניתנה לי האפשרות להוביל ולבצע אותה"

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות