נלחם בפיגוע והפך למפקד במשמר הגבול

אביאור כהןהתגייס למשמר הגבול. ״תמיד רציתי לשמור על ביטחון המדינה והאזרחים, ובעיקר על ירושלים, עיר הקודש״. לאחר הכשרת הלוחמים הגיע אביאור לגדוד העיר העתיקה בירושלים

פורסם בתאריך: 3.7.22 11:10

היום(ראשון), בטקס חגיגי שיערך בשעות הערב באתר ההנצחה והמורשת של חיל ההנדסה בסמוך לתל חדיד, 164 חניכים וחניכות, יקבעו שיא חדש כשיוכשרו כמפקדים במשמר הגבול במסגרת מחזור קורס מ"כים הגדול ביותר בתולדות החיל.



במהלך ההכשרה, החניכים והחניכות עוברים סדרות מקצועיות בנושאי הדרכה, פיקוד ושליטה, ניווטים, לוחמה בטרור ומנהיגות, לצד, תכנים בנושא חינוך וערכים.בין החניכים שהוכשרו עומד גם אביאור כהן, בן ה20, תושב העיר בת ים. אביאור גדל והתחנך בעיר בת ים, בבית הספר אורט רמת יוסף.

באוגוסט 2020 התגייס למשמר הגבול. ״תמיד רציתי לשמור על ביטחון המדינה והאזרחים, ובעיקר על ירושלים, עיר הקודש.״ לאחר הכשרת הלוחמים הגיע אביאור לגדוד העיר העתיקה בירושלים.

ב21/12/20 נתקלו אביאור והקצין שהיה עמו בפיגוע ירי בעיר העתיקה. ״ זיהינו את המחבל החמוש, ומבלי להסס דרכנו את הנשק וירינו.״ אביאור והקצין שלו הצילו באותו יום חיי עוברי אורח רבים.

אחרי פחות משנה, נתקל אביאור בפיגוע דקירה. ב-7 בנובמבר הותקפו אביאור, שהיה מפקד צוות, ולוחמת נוספת, על ידי מחבל. "מחבל חמוש עם סכין קפץ עלי מהצד ודקר אותי פעמיים בראש. הלוחמת שהייתה איתי לא חשבה פעמיים והחלה להיאבק איתו. פתחתי זווית, דרכתי את הנשק ויריתי". במהלך ההיתקלות נדקר אביאור פעמיים בראשו, ורסיס חדר לרגלו. הפציעות במהלך האירוע לא הפריעו לו להמשיך בסיכול הפיגוע,. לאחר שיקום של חודשיים אמר הלוחם: "נחזור לשטח חזקים יותר."

אביאור מסיים הערב קורס מכ"ים. הוא מרגיש צורך להעביר את הניסיון והחוויות שהוא צבר בשטח לדור הבא של לוחמי משמר הגבול. "אחרי כל מה שעברתי בשירות ידעתי שאני צריך להיות מפקד. להעביר את הערכים שלי ואת כל מה שלמדתי בשטח הלאה״.

כחלק מתהליך ההתעצמות החילית שמוביל מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן, הוכרז משמר הגבול בשבוע שעבר, כמשמר הלאומי הישראלי. הבוגרים, צפויים להשתלב כמפקדים ביחידות השטח הפרוסות בכל רחבי המדינה וביהודה ושומרון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות