מדוע בוטלה הרצאת טרנסג'נדר בבית ספר בבת ים?

האמן לירוי בר נתן הופתע כשהתבשר כי הרצאתו שיועדה לצוות ההוראה בוטלה * "מהפייסבוק הצטיירתי ליועצת כמתלהם מדי ותוקפני", הוא טוען * משרד החינוך: השיקולים באחריות בית הספר

פורסם בתאריך: 23.5.22 11:51

האם בית הספר יעד עמלני בבת ים ביטל הרצאה של אמן טרנסג'נדר רק בשל דעותיו?



לירוי בר נתן, 31, מתל אביב הוזמן להעביר סדנת חוש"ן (ארגון החינוך וההסברה של הקהילה הלט"בית) בחדר המורים של בית הספר.

בשבוע שעבר נמסר לו כי ההרצאה מבוטלת. בר נתן, אמן מוכר שיצירותיו מוצגות בתערוכות רבות בתל אביב, כעס. בדף הפייסבוק שלו שיתף וכתב: "הייתי אומר שאני בהלם אבל איך העולם עוד יכול להפתיע אותי?… התבשרתי שהתבטלה לי סדנת חוש"ן לחדר מורות בבת ים בשבוע הבא כי כשה*יועצת* הבינה שזה אני שמגיע – היא סירבה לקבל אותי כמנחה כיוון שמהפייסבוק אני מצטייר לה כמתלהם מדי ותוקפני…".

בר נתן סבור, כאמור, שהרקע לביטול ההרצאה הם פוסטים שפרסם בעבר שגרמו ליועצת בית הספר לרתיעה. "אני רק פה כדי להגיד שקוויריות שקטות לא עושות מהפכות, ושאפשר ורצוי להציף כל סוג של חרא בכל מוסד ובכל מקום, אחרת המציאות לא תשתנה. איך מכורות אומרות? סודות גדלים בחושך ומתים באור החשיפה…

"דבר נוסף, מלבד זה שאני מנחה מעולה, צריך ורצוי לצפות מאנשי חינוך ובפרט מטפלות (יועצות הן בדרך גלל עובדות סוציאליות) לדעת את ההבדל בין התלהמות לשם ההתלהמות לבין הסברה ואקטיביזם, הרי בסוף בשביל זה חוש"ן נכנס לבתי הספר. כי מצב הלהט"ב ובפרט מצב הקהילה הקווירית בארץ לא טוב. וחייבת להיות נכונות לשנות את המצב".

ממשרד החינוך נמסר: "השיקולים בבחירת מנחים הינם באחריות הגורמים המוסמכים בתוך בית הספר. לגופו של ענין, הנהלת בית הספר חיפשה מנחה כשהדגש על חינוך מיוחד מורכב. הבחירה בסופו של דבר הייתה מקצועית ועניינית".

מחוש"ן נמסר בתגובה: "ארגון חוש"ן מעביר זו שנה שניה סדנאות בבית הספר יעד עמלני בבת ים לצוות ההוראה ולתלמידים. בתאריך 24.5.22 התקיימה הסדנה המדוברת לצוותי ההוראה בבית הספר על ידי מנחה מטעמנו. אנחנו מברכים על הקשר עם בית הספר ומקווים שגם בשנים הבאות נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה למען חינוך לסובלנות ויצירת מרחבים בטוחים עבור כלל התלמידים והתלמידות בבית הספר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משה

    מכיר אותו אישית
    הוא באמת מתלהם ותוקפני
    שלא לומר גאוותן כפי שציטטתם אותו כאן
    עדיף ככה

  2. ארנון

    מדובר במרצה גרוע ואדם מתלהם לשם התלהמות. זה לא שייך לזהות מגדרית או נטייה מינית. אדם שמחפש לריב כל שנייה כדי לקבל תשומת לב. כל הכבוד לבית הספר.
    לחושן – למה אתם נותנים לו להרצות?! רק גורם נזק תדמיתי לקהילה הלהט"בית

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות