צביקה ברוט ובניין עיריית בת ים, צילומים באדיבות דוברות העירייה
צביקה ברוט ובניין עיריית בת ים, צילומים באדיבות דוברות העירייה

עיריית בת ים הגישה בג"ץ נגד משרד החינוך: "טפלו במשבר כוח האדם בגני הילדים"

בעקבות המשבר במחסור כוח האדם שלא מטופל על ידי הנהלת משרד החינוך, הגישה היום עיריית בת ים בג"ץ נגד משרד החינוך בדרישה לוודא שגני ילדים בערים הגדולות לא יצטרכו להיסגר בגלל מחסור בכוח אדם. לעתירה של בת-ים צפויות להצטרף ערים נוספות

פורסם בתאריך: 27.2.22 20:34

כבר תקופה ארוכה שמדי יום נעדרות גננות מגני הילדים, בשל מחסור כוח אדם שלא מטופל על ידי הנהלת משרד החינוך.



במשך התקופה הזו, בלית ברירה, עובדי העירייה המסורים עושים כל מאמץ כדי למלא את החוסרים של משרד החינוך על ידי עובדות עירייה – זאת למרות שהגנים אינם באחריות העיריה אלא באחריות משרד החינוך. בשל כך הורה ראש העיר צביקה ברוט, בהתייעצות עם ממלא מקומו ומחזיק תיק החינוך אלי יריב, להגיש בד״צ נגד המדינה בדרישה לחייב את משרד החינוך למלא את התחייבויותיו להורים.

בפניית העותרת נכתב:"מדוע כאשר מדווחת גננות בגני על היעדרות מיום עבודה, חודל משרד החינוך (ברובם המוחלט של המקרים) מלאייש את גני הילדים בגננות ממלאות מקום, בהיותו המעסיק של הגננות והאחראי על שיבוצן ועל היערכות למילוי מקום בעת היעדרות מי מהן"

ברוט הצהיר לפני מספר שבועות כי אם לא יימצא פתרון למחדל כוח האדם, תגיש העירייה בג"ץ נגד המשרד, ואכן כך היה, הבוקר הוגש בג"ץ בדרישה לוודא פעילות תקינה בגני הילדים.
"משרד החינוך חייב לעשות הכל בכדי לעצור את השערורייה המתמשכת הזו, ואם המדינה אינה יכולה לטפל בגני הילדים- עליה להעביר לנו ראשי הערים את האחריות על ניהול הגנים. אנחנו נדע, כפי שהוכחנו שוב ושוב – לנהל את הנושא בצורה אחראית ונכונה הרבה יותר״ אמר ברוט.

מ"מ ראש העיר אלי יריב ומחזיק תיק החינוך הוסיף כי: "המחסור בגננות פוגע בשגרת היום-יום של ילדי העיר והורים שנאלצים לשבת בבית ולא לצאת לעבודה ואנחנו אומרים עד כאן. פנינו היום לבג"ץ במטרה שמשרד החינוך ימצא פתרון לבעיה המתמשכת ולהעניק למשפחות בעיר מענה ראוי."

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות