חיים גוזלי
חיים גוזלי

חיים גוזלי, אלוף העולם ב-MMA תובע מהמשטרה 300 אלף שקלים בגין לשון הרע

חיים גוזלי, לוחם ה-MMA הישראלי, אלוף עולם, עטור תארים ופרסים רבים, הגיש השבוע לבית משפט השלום בירושלים, באמצעות עו"ד ענבר לב, תביעת לשון הרע נגד משטרת ישראל, במסגרתה הוא דורש פיצויים בסך 300 אלף שקלים

פורסם בתאריך: 7.2.22 09:41

על פי כתב התביעה, ב-11 באוקטובר האחרון נסע גוזלי עם אשתו, הורי אשתו ובתו בת ה-13, לביקור בכותל המערבי. אשתו של גוזלי כך נטען, דאגה מבעוד מועד, באמצעות רב הכותל, לאישור כניסה מיוחד עבור רכבם היישר לרחבת הכותל. אלא שבהגיעם למקום, כך נטען, מאבטח ושוטרת מנעו מהם את הכניסה, בטענה כי מספר הרכב שלהם אינו מופיע ברשומות.


עו"ד עינבר לב טוענת בתביעה, כי בחלוף כמה דקות ולאחר שיחה שקיימה אשתו של גוזלי עם רב הכותל, הודיע להם המאבטח, כי אישור הכניסה שלהם התקבל.אולם בכך לא בא העניין לידי סיום. על פי הנטען, בשלב זה החלה השוטרת לנהוג כלפיהם באלימות מילולית, תוך שהיא צועקת לעברם: "אתם לא נכנסים, גם אם יש לכם אישור… אתם לא נכנסים לפה, וזהו. יאללה, סעו מפה".
עוד נטען, כי כדי להנמיך את גובה הלהבות, אשתו של גוזלי, שהיא עצמה שוטרת, הציעה, כי יחנו את הרכב במקום ויצעדו ברגל לכותל, אך השוטרת, מצידה המשיכה להתלהם, ואף החלה לצעוק "תקיפת שוטרים, תקיפת שוטרים".על פי התביעה, במקום פרצה מהומה רבתי, כאשר חמישה שוטרים הסתערו על רכב המשפחה, ותוך שהם מטפסים על בתו וחמותו של גוזלי, הוציאו בכוח מהרכב את אשתו, אזקו אותה באזיקים והובילו אותה לעמדת המשטרה.
גוזלי, כך נטען, נאזק גם הוא, והובל לתחנת המשטרה מרחב דוד, שם נאמר לו, כי הוא מואשם בתקיפת שוטרים, אך לאחר חקירה קצרה, הוא שוחרר. לדבריו, השוטרים שעמדו מחוץ לתחנה התנצלו בפניו, ביקשו להצטלם עימו ואף אמרו לו שמדובר בשוטרת בעייתית.
עו"ד עינבר לב טוענת בתביעה, כי גוזלי, שחש מושפל עד עמקי נשמתו מהאירוע החמור, לא יכול היה לשער את שיתרחש בהמשך, כאשר המשטרה הפיצה בכל מדיה תקשורתית אפשרית, כי "הספורטאי חיים גוזלי תקף שוטרים ונעצר יחד עם אביו". לדברי עו"ד עינבר לב, מדובר בדבר דיבה מופרך מיסודו, מאחר שאביו של גוזלי נפטר לפני כ-14 שנה, וממילא גוזלי עצמו כלל לא נעצר, אלא רק נחקר ושוחרר מיד לאחר מכן, מבלי שביצע כל עבירה… "הכל כדי להשתמש בשמו של התובע לצורך פרסום אייטמים אטרקטיביים ובמטרה אחת ברורה: הכתמת שמו הטוב ושפיכת דמו על לא עוול בכפו" דברי עו"ד עינבר לב.
בתביעה נטען, כי לגוזלי נגרמו נזקים רבים כתוצאה מהפרסום השקרי והפצת הידיעות הכוזבות אודותיו על ידי המשטרה. כך, למשל, הוא נדהם לגלות, כי בוטלה השתתפותו במספר אירועים, אליהם הוזמן, ובין היתר הדרכה בסמינר לשוטרים, שתוכננה להיערך כיומיים לאחר האירוע.
כמו כן, עיריית בת ים, עיר מגוריו של גוזלי, חזרה בה מכוונתה להציב שלט עם תמונתו, זאת לאחר שבעירייה התקבלו פניות מהורים שהתנגדו להציגו בשלטים, שכן לכאורה הוא אינו מהווה דמות חינוכית, לאור האלימות שנקט נגד שוטרים.
עו"ד עינבר לב ממשיכה וטוענת, כי מיד לאחר פרסום הידיעה השקרית, גוזלי החל לקבל מבול של פניות מכתבים ואנשי חדשות, ולמעשה האירוע יצא מכלל שליטה, ומבילוי משפחתי תמים, הוא הפך לאירוע מנופח ומכוער, שזכה להד תקשורתי חסר תקדים, וגרם למפח נפש של ממש עבור גוזלי ומשפחתו.בחודש שעבר, בחלוף שלושה חודשים בלבד מיום האירוע, קיבל גוזלי הודעה מהמשטרה, שבה נאמר לו כי הוחלט שלא להעמידו לדין, וכי התיק נגדו נסגר בעילה של "היעדר ראיות".יש לציין כי סגירת חקירה פלילית "בהיעדר ראיות", לא "בהיעדר אשמה", מותירה כתם פלילי ורישום משטרתי על החשוד, והדבר עלול לפגוע בו שנים קדימה, על לא עוול בכפו. "הדבר תמוה בפני עצמו", טוענת עו"ד עינבר לב, "שכן על גופן של השוטרות היו מצלמות גוף, אשר תיעדו את האירוע כולו, וניתן היה להתרשם בקלות, כי התובע לא ביצע כל עבירה פלילית, כפי שהפיצה המשטרה בכל מדיה אפשרית".
לדברי עו"ד עינבר לב, במקביל להגשת תביעה זו, פועל גוזלי להגשת ערר על סגירת התיק, על מנת שזה ייסגר בעילה האמיתית בנסיבות העניין – 'היעדר אשמה'.
בכתב התביעה מבקשת עו"ד עינבר לב מבית המשפט השלום בירושלים, להורות למשטרה לשלם לגוזלי 300 אלף שקלים בגין הנזקים שנגרמו לו כתוצאה מהפרסומים אודותיו, המהווים עוולת לשון הרע. המשטרה טרם הגישה כתב הגנה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות