לזכרו: אלכסנדר קלנטריסקי שהיה אחד ממהנדסי הכור בצ'רנוביל הלך לעולמו

חברת מועצת העיר קטי פיאסצקי, תעלה הצעה לועדת השמות להנציח את שמו בעיר

פורסם בתאריך: 23.1.22 09:31

בשבוע שעבר הלך לעולמו אלכס קלנטריסקי תושב העיר, שהיה מהנדס ראשי בכור בצ'רנוביל שחש, את עצמו לקרינה הרדיואקטיבית על מנת להציל רבים אחרים. חברת מועצת העיר קטי פיאסצקי מורג ספדה לו בפוסט מרגש



"מעטים האנשים שאפשר להגיד עליהם שהצילו את העולם. אלכס קלנטריסקי תושב העיר שהלך אתמול לעולמו היה אחד כזה. הוא היה אחד המהנדסים הבכירים שהשתתפו בשנת 1986 בניטרול הכור בצ'רנוביל ועצירת התפשטות הנשורת הגרעינית בכל רחבי אירופה" כתבה חברת מועצת העיר  קטי פיאסצקי מורג בפוסט שפרסמה ברשתות החברתיות.

"אסון צ׳רנוביל הוא התאונה הגרעינית החמורה ביותר ואחד האסונות האקולוגים הקשים שידעה האנושות.האסון גבה באופן ישיר למעלה מ-50 קורבנות אך ההערכות מדברות על למעלה מ-90,000 מקרי מוות בעקבות האסון.

אלכסנדר קלנטירסקי היה ליקווידטור. אחד מבין מאות אלפי אנשים שהועסקו על מנת למנוע אסון בסדר גודל אפילו יותר בלתי נתפס. הליקווידטורים סיכנו את עצמם בכל פעם שחשפו את עצמם לקרינה, רבים נפטרו ואלו שלא חלו ונפגעו." היא ציינה והוסיפה כי "קלנטריסקי נבחר לשמש כמהנדס הראשי של אחת מ-11 יחידות שבנו בסיס בטון מחוזק עבור הסרקופג שהיה אמור לקום מעל לכור המפוצץ כחלק מהמאמץ למנוע מהתפשטות החומרים הרדיואקטיביים ולמעשה להציל חיים של מליונים.

בכוונתי לפנות לוועדת השמות העירונית בבקשה להנציח את אלכס- לפעמים אנחנו לא שמים לב אבל חיים בינינו גיבורים אמתיים, כאלו שלא נהנים מהכרה ומיחסי ציבור. אלכסנדר קלנטירסקי היה אחד כזה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות