קטי פיאסצקי.צילום: ינאי יחיאל
קטי פיאסצקי.צילום: ינאי יחיאל

הפתעה: מה הסיבה למינוי ברוט ליו"ר ועדת תכנון ובנייה?

בעתירה שהגישה קטי פיאסצקי מורג נטען כי מרגע שאורי בוסקילה סיים את כהונתו כסגן ראש עירייה הוא אינו יכול לשמש כיו"ר הוועדה. בעיריה ניהלו מגעים לפתרון הסוגיה בטרם יינתן פסק דין

פורסם בתאריך: 17.1.22 10:00

האם עיריית בת ים תגיע להסדר במסגרת עתירה שהוגשה נגדה על ידי חברת המועצה קטי פיאסצקי מורג ממרצ ובה נטען כי אורי בוסקילה אינו יכול לשמש כיו"ר הוועדה לתכנון ובנייה?



מהעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים טענה חברת האופוזיציה כי בדצמבר 2018 נבחר בוסקילה, אז סגן ראש העירייה, לתפקיד יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה בעיריית בת ים.

ביוני 2021 פקעה כהונתו של בוסקילה כסגן ראש עירייה ובמקומו נכנס לתפקיד ירון לוי במסגרת רוטציה. לטענת פיאסצקי מורג, בוסקילה היה חייב עם סיום תפקידו כסגן ראש עירייה לסיים את תפקידו כיו"ר ועדת המשנה לתכנון הבנייה, אולם הדבר לא קרה למרות פניות חוזרות ונשנות של פיאסצקי.

לדבריה, על סמך החוק ופסקי דין שניתנו בעבר בעניין רשויות מקומיות אחרות בוסקילה "אינו כשיר עוד למלא תפקיד זה", שכן הוא כבר לא סגן ראש עירייה. היא אף צרפה חוות דעת משפטיות שתומכות בעמדתה והוסיפה וטענה כי העירייה, ראש העירייה וסגניו התעלמו "בציניות מהכרעות שיפוטיות ומהנחיות מחייבות של היועץ המשפטי לממשלה… לא ניתן לעצום עין ולהעדיף את האינטרס הפוליטי הצר", טענה בעתירה.

באת כולח העיריה טענה במהלך דיון שהתקיים לפני כשבועיים כי נעשתה פנייה לסגני ראש העירייה אולם איש מהם לא היה מעוניין בתפקיד של יו"ר ועדת התכנון והבנייה.

בתום הדיון נקבע כי בתוך 14 ימים שיסתיימו מחר (שלישי) יודיעו הצדדים לבית המשפט אם הגיעו להבנות שיובילו לפתרון המצב. במידה ולא יגיעו להבנות יינתן פסק דין.

קטי פיאסצקי מורג מסרה בתגובה: "האמת שראש העירייה לא מספר לציבור שבמשך כחצי שנה הוא התעקש לפעול בניגוד לחוק כשלא מינה יו"ר לוועדת המשנה לתכנון ובניה מבין סגניו במקטם אורי בוסקילה שהמשיך לעמוד בראש הוועדה. פניתי כבר לפני כחצי שנה על מנת להסב את תשומת לב הנהלת העיר, לצערי, המצב הבלתי חוקי נמשך ונאלצתי להגיש עתירה מנהלית בנושא לבית המשפט המחוזי. לפני כשבועיים נערך דיון ורק התערבות בית המשפט אילצה את ראש העירייה למלא אחר הוראות הדין. חבל ששלטון החוק זר לראש העירייה ועצוב שמי שצריך לנהל את העניינים הוא בית המשפט. זאת כבר הפעם השניה בחודש האחרון שבעקבות עתירה שלי בית המשפט עושה סדר בכאוס שמתנהל בעיריית בת ים. אני לא אהסס לפנות לערכאות משפטיות על כל סטיה מלשון החוק"

עורך הדין יורם אברהמי שייצג את פיאסצקי ואת מפלגת מרצ בעתירה ציין כי :"התנהלותו של ראש עירית בת ים אינה מכבדת את שלטון החוק, בטרם פנתה הגב פיאסצקי לבית המשפט נעשתה פניה לראש העיריה בדרישה כי נוכח פסק דינו של בית המשפט יורה על החלפת יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה, אולם זה שירך רגליו, התעלם מהדרישה וגם לאחר הגשת העתירה לא פעל כמצוות פסק הדין וגרם למצב נורא בו החלטות הוועדה התקבלו תחת איום של חוסר סמכות.

במקום לגרור רגליים ולהביא את העיריה למצב בו בית המשפט מורה לה להדיח את מר בוסקילה מתפקידו כמצוות הדין היה ראוי כי עירית בת ים והעומד בראשה יכבדו את החוק, לא רק כשהוא נוח להם, וחבל שהוסיפו חטא על פשע וניסו להסתיר כי רק כתוצאה מעתירתה של הגב פיאסצקי נרפא הפגם החמור שנפל בעבודת וועדה כה חשובה. חבל רק שהעדפת האינטרס הפוליטי על זה הציבורי עלולה להביא לתוצאות העגומות העלולות לנבוע ממעשים ומחדלים אלה של העיריה והעומד בראשה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות