מאמנים קהילה חזקה

החלוץ-חינוך דרך ספורט והמרכזים קהילתיים בפרויקט משותף לכבוד חנוכה "מגבירים את האור במגרשים

פורסם בתאריך: 1.12.21 07:28

לקראת חנוכה התקיימו "משחקי הידידות והיושרה" של ארגון "החלוץ" בשיתוף פעולה עם מתנסים בבת ים – יגלום, יד מרדכי, הבונים וגורדון. עשרות ילדים בגיל היסודי שיחקו ב"משחקי הידידות והיושרה", מפגש ומשחק כדורגל של שתי קבוצות משכונות שונות בעיר.



משחקים אלו שמים במרכז את ההגינות, הכבוד הפרגון ההדדי ושיתוף הפעולה בין חברי הקבוצה. אבי בוטביקה, מאמן בחלוץ: "היה טורניר חגיגי וחברתי של ידידות ויושרה, באווירת טרום חנוכה. לא הנצחון הכי חשוב ,אלא הדרך לניצחון בחברות אמיתית מכל המשתתפים".

כחלק מהמשחקים החניכים, רובם בגיל היסודי נדרשים להחליט בעצמם על חוקי המשחק, תהליך שיוצר מחויבות לעמוד בהם, החוקים יכולים להיות מגוונים, לדוגמא: אם מישהו נופל במגרש עוצרים ומרימים אותו, לפני שבועטים לשער מוסרים לפחות פעמיים, אסור לצעוק אחד על השני ושאם יש גול שתי הקבוצות מוחאות כפיים זה לזו. אורית כהן אמא של דוד מכיתה ג' מבית ספר הנשיא שהגיע לצפות ולעודד בארוע אמרה, " הם שיחקו מאוד יפה וחברי, דוד אמר לי לפני שהלך למשחק שזה לא משנה מה יהיה במשחק, אם ינצח או יפסיד  העיקר הכיף, זה הרוח של האימונים שלנו כל הזמן."

אך הדבר המעניין ביותר שבגמר המשחק פרט לתוצאה הסופית של מספר הגולים, המאמנים והחניכים נותנים לקבוצות כוכבים לפי כמה הקבוצות הצליחו לעמוד בחוקי המשחק שהם בעצם בחרו, דבר היוצר שינוי משמעותי באווירת המשחק ובמפגש בין הקבוצות.

אילנה אבוקסיס מנהלת החוגים במתנ"ס יגלום "התקיים ארוע משמעותי וחינוכי אצלנו במתנ"ס יגלום, בהשתתפות עשרות משפחות מהשכונה, שיתוף הפעולה עם אירגון החלוץ חשוב לנו ומניב תוצאות, אנחנו משקיעים רבות בחיזוק הקהילה ויש לנו הרבה במה להתגאות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות