אילוסטרציה כיתה ריקה וסגן ראש העיר אלי יריב (צילומים: Shutterstock וראובן קפוצ'ינסקי)

אלי יריב מציג: בת ים בחזית המאבק לאלימות נגד נשים

מ״מ ראש העיר אלי יריב מציג את התכנית החינוכית שמציבה את בת ים כמובילה בישראל בתחום המאבק באלימות מינית ואלימות נגד נשים.״אני משוכנע שערים נוספות יאמצו את התכנית״ אומר אלי יריב

פורסם בתאריך: 26.11.21 08:08

בראיון אישי, חושף אלי יריב, מ״מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך את התכנית החינוכית למניעת אלימות שהוצגה אתמול לרגל היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים



"מאז ומתמיד אני אומר שכדי להילחם בנגע האלימות יש להתחיל בחינוך, רצוי בגיל צעיר ככל האפשרי. לפני כשנה וחצי, בעקבות הרצח המזעזע של טטיאנה חייקין ז"ל, שנרצחה בבת ים על ידי בן זוגה, התקיימה ישיבת הועדה לקידום מעמד האישה בבת-ים ובה הוחלט על הקמת שותפות של גורמים שונים בשולחן עגול למניעת אלימות כנגד נשים.נבנתה תכנית חינוכית תהליכית ארוכת טווח, התכנית נבנתה בשיתוף משרד החינוך ראש מנהל החינוך נופר קפון ובהובלת מנכל"ית העירייה יודפת אפק ארזי.

האם התכנית באמת ייחודית לעיר בת ים? היא אינה קיימת בערים אחרות כלל?
"כרגע אין תכנית כזאת בשום עיר בארץ , תכנית מקיפה ויחודיות , הייחודיות שבתכנית הוא עיסוק ממוקד במהלך 4 שבועות על רצף של תכנים מגוונים. החל מיחסים בריאים בין בני זוג ועד פגיעה פיזית על כל ההשלכות הכרוכות בה".

מי אחראי על התכנים של התכנית?
"התכנים גובשו על ידי אנשי מקצוע של מנהל החינוך בעיר בת ים, משרד החינוך ומפקחות ממשרד החינוך ההיו שותפות לבניה מה שהקל על הטמעת התכנית לתוך מערך הלימודים , כך שהעיסוק בתכנים האלה הוא חלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים בבתי הספר".

כיצד נכנסת מערכת החינוך לתכנית ?
"יש שיתוף פעולה מלא כל המערכת החינוכית סביב הנושא , הכשרה של צוותי החינוך ושיח עם ההורים וכמובן התלמידים.ות . כל השותפים לוקחים חלק בתכנית. כל הנהלת בית ספר בית ספר יכולה לעשות את ההתאמה של התכנים שאותם היא רוצה להדגיש בתוכנית .בכל בית ספר הוקם צוות חשיבה שמתאים את התכנים לבית ספרו".

האם אתה צופה שערים נוספות ו/או משרד החינוך ירחיבו את התכנית לערים נוספות?
"אני משוכנע שערים נוספות יאמצו את התכנית או תכנים ממנה. זכינו להתעניינות בתכנית הייחודית מצד גורמי חינוך בערים השונות. אנחנו חייבים לעשות הכל כדי למנוע את הרצח הבא של אישה במדינת ישראל ולמגר את האלימות במשפחה ואת האלימות בכלל. לא די בהפעלת רשויות האכיפה והרווחה, באמצעות חינוך מתאים ניתן להקטין את מימדי התופעה המחרידה ולהציל נפשות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות