צביקה ברוט ובניין עיריית בת ים, צילומים באדיבות דוברות העירייה
צביקה ברוט ובניין עיריית בת ים, צילומים באדיבות דוברות העירייה

הבטיח וקיים: הארנונה בעיר צפויה לרדת

עירית בת-ים בדרך לצעד היסטורי של הפחתת ארנונה בפעם הראשונה בתולדותיה - כך לפחות עולה מנתוני משרד הפנים, החושפים אילו רשויות ביקשו מהמדינה להעלות את המס, ואלו רשויות ביקשו להוריד אותו

פורסם בתאריך: 25.10.21 08:26

על פי הפרסום, בת-ים פועלת להביא להפחתה הגבוהה ביותר בארץ – 3 אחוזים בבת אחת – זאת בהתאם למדיניות ראש העיר צביקה ברוט, שהתחייב להיות ראש העיר הראשון בבת-ים שמוריד את הארנונה לראשונה מאז נוסדה העיר.



מנגד, הערים השכנות דווקא ביקשו להעלות את הארנונה: חולון, למשל, ביקשה העלאת ארנונה בשיעור של 5 אחוזים לאיזור מסוים של העיר, ואילו בתל-אביב ביקשו העלאה של 5 עד 7 אחוזים – הנחשבת גבוהה מאד – לשכונות חדשות יחסית.
לצד הבקשה של ברוט יש כמה ערים נוספות שביקשו גם כן להוריד השנה ארנונה, אך עם זאת בהיקף קטן יותר: כך למשל רמת גן ביקשה הפחתת ארנונה בהיקף של 1.2 אחוז, ואילו הרצליה ביקשה הפחתת ארנונה בהיקף של קצת פחות מאחוז אחד.

יש לציין כי הארנונה, בניגוד למה שחושבים, היא מס ממשלתי שנקבע על ידי הממשלה, ולא על ידי העיריות שגובות אותו בפועל. הארנונה עולה מדי שנה בהתאם למדד – השנה למשל הוחלט על עליה של 1.9 אחוז בכל הארץ – אך בנוסף יכולים ראשי הערים לבקש מהממשלה להעלות או להוריד את הארנונה בעירם.
בבת-ים, כך עולה מהנתונים, מעולם לא היתה הפחתת ארנונה תחת שום ראש עיר בעבר, אך כן נרשמו עליות חריגות של כ-15 אחוז לאורך השנים.
כעת נאבקים בהנהלת העיר באין ספור דיונים מול הממשלה כדי להביא לראשונה להפחתת הארנונה, כיוון שלדברי ברוט הארנונה בעיר הועלתה בעבר באופן לא פרופורציונאלי כדי לכסות על הגרעונות שנוצרו בקדנציות הקודמות.

״בכל פעם שהנהלת עיר מסוימת התנהלה בצורה לא מקצועית או לא ישרה, ויצרה גירעון גדול, התושבים שילמו את המחיר״ אומר ברוט, ״כעת אנו בפעם הראשונה מצליחים לייצר התנהלות מקצועית ושקיפות שיביאו לחיסול הגירעון העירוני וסיום תכנית ההבראה של בת-ים, הרבה לפני המתוכנן. כתוצאה מכך הממשלה מוכנה לדון בהפחתת הארנונה, שמתאפשרת בזכות התכנית הכלכלית שאנו מבצעים. אני סומך על שרת הפנים שכפי שאישררה את ההחלטה למנוע את הסיפוח של בת-ים ליפו, ולהשאיר אותנו עיר עצמאית, כך היא תאשר את גם את בקשתנו ונביא יחד להפחתה ראשונה אי פעם של הארנונה בבת-ים״.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יוגב

    ארנונה היא לא מס ממשלתי אלא מס מקומי.
    הממשלה מפקחת על עדכוני הארנונה והיא הגורם המאשר את ההעלאה או ההפחתה, אבל הרשויות לא גובות את הארנונה "בשביל המדינה". בבקשה לא להפיץ שגיאות כאלה, זה רק מגדיל את חוסר ההבנה של התושבים שכל כך רציתם להסביר להם מהו מס הארנונה

  2. יצחק

    בת ים לקחה ארנונה גבוהה 40 שנה ואף אחד לא פתח פה קיבלנו ראשי עיר מושחתים שהרסו לנו את החיים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות