אלי יריב על משבר הסייעות: "להכיר במקצוע הסייעת כעבודה מועדפת"

בפגישה שקיים אלי יריב עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, הוא העלה הצעות לפתרון במחסור בסייעות

פורסם בתאריך: 24.10.21 07:45

מצוקת כח האדם בקרב סייעות בגני הילדים ברחבי הארץ ממשיכה לאתגר את הרשויות המקומיות. על פי הנתונים: בתל-אביב חסרות היום כ-100 סייעות בגני הילדים, ובראשל"צ 60 , בהרצליה , חולון , המחסור גדול , כך לדוגמא ברמת גן 24 גני ילדים לא נפתחו על רקע מחסור בגננות וסייעות הן גנים והן בצהרונים בשל מחסור בסייעות, הורים נקראו לאסוף את ילדיהם מוקדם יותר בהתראה קצרה.



בעקבות משבר הסייעות, פנה מ"מ ראש העיר בת-ים , אלי יריב אל שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון על מנת להעלות את שכר הסייעות זאת ועוד להכיר במקצוע הסייעת כעבודה מועדפת – פתרונות אלו הם אשר יעלו את אטרקטיביות המקצוע ויסייעו לרשויות לגייס כוח אדם איכותי.את פניתו העלה יריב בפגישה שקיים עם השרה ביום חמישי בלשכתה בתל-אביב יחד עם ויקטור טל יו"ר מועצת העירייה.

"אני רואה בכאב את המצוקה קשה עימה מתמודדות הרשויות המקומיות ברחבי הארץ ובכלל העיר בת-ים . אני רואה את המצוקה של ההורים ששיבוש בגן או בצהרון משמש להם את העבודה והפרנסה.סוגיית היעדר כח אדם בתחום הסייעות בגני הילדים מוכרת מזה תקופה ארוכה, מידי שנה שאנו עושים מאמצים כבירים על מנת לגייס אל שורותינו צוותים שייקחו חלק במערך גני הילדים, הן במסגרות הבוקר והן בצהרונים , מחסור זה נובע בין היתר בשל תנאי התעסוקה המוכתבים לנו מהממשלה ואשר אינם מספיק אטרקטיביים – תנאים אשר כובלים את ידינו בגיוס סייעות" ציין יריב.

"בשבועות האחרונים מצוקת כוח האדם התגברה עד לכדי מצב בלתי אפשרי, בין היתר בשל נגיף הקורונה וחשיפת תלמידים למאומת. בשל כך, אנו מתמודדים עם מחסור לא סביר בכוח אדם, שלא מאפשר לנו להעניק לתושבינו את השירות לו הם ראויים.מחויבותן של נשות הצוות בגני הילדים למשפחתן, כאשר הן נאלצות להיכנס לבידוד יחד עם ילדיהן, היא כמובן טבעית ומובנית. יחד עם זאת מציאות זו מובילה להיעדרויות תכופות מהעבודה ובשל כך, מחייבת אותנו למצוא פתרון לאותו ואקום שנוצר בגני הילדים ברחבי העיר" הוא מציין והוסיף "אנו מחויבים לתושבינו במציאת פתרון ראוי. לכן, אני חושב של משרדי הממשלה החינוך והאוצר להחיל באופן מידי הכרה במקצוע הסייעת כעבודה מועדפת לחיילים וחיילות משוחררים. אני סבור כי פתרון זה מחד העלאת השכר לסייעות וגיוס צוותים צעירים יאפשר להרחיב משמעותית את מכסת העובדים והעובדות בתחום זה, ויהווה פתרון מיטבי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אלי יריב, זה גאוני!!!
    להפוך את מקצוע הסייעות לעבודה מועדפת יתן גם לחיילות משוחררות וגם לגנים פתרון מיטבי!
    יישר כח! תדחוף את הרעיון קדימה וצאו לדרך עם זה מהר!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הפתרון זה לא לפטר סייעות שאין להם תו ירוק זה היתרון היחידי

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה התוצאות שאתם מבקשים תו ירוק לסייעות ולגננות ולכל הצוות החינוכי כל אחד יעשה כרצונו לא חייבים להכריח לחסן את כל החיסונים יש אנשים שניפגעו מהחיסון הראשון והשני ולא מוכנים להמשיך לשלישי אז אין סיבה שתפטרו עובדות בגלל זה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות