הילדים על המפה

עו"ד ענבל פלאח - יעקב חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק בריאות הציבור מספרת על תקופת הקורונה שעצרה לה את כל תוכניות הבריאות שרקמה ואיך מתוך הכאוס נוצר המיזם המוצלח

פורסם בתאריך: 3.10.21 08:35

למרות כל הכאוס ואי הוודאות הצליחה חברת מועצת העיר עו"ד ענבל פלאח – יעקב להרים את המיזם הכי משמעותי שקם בשנים האחרונות בעיר בת-ים, מיזם שנוגע בכל האוכלוסיות, בכל הגילאים ובכל המגזרים "מחשב לכל משפחה".



"למרות ההגבלות ונקיטת הפעולות המהירות של ראש העיר והצוות המקצועי עדיין לא יכלנו להציל את כל תושבי העיר מלחלות בקורונה אך הצלחתי יחד עם חבריי למיזם לשמור על בריאות הנפש של הילדים וההורים, בר שהתרחב במהרה למיזם שמחלק מחשבים בכל הארץ". היא אומרת ל"השקמה בת ים"

ברגע שהודיעו על סגירת בתי הספר והלמידה מהבית פלאח – יעקב זיהתה מייד את הקושי הטכנולוגי בלמידה מרחוק ובעיקר את הקושי באמצעים לספק מחשב לכל ילד ללמידה באותו היום ובאותה השעה מהבית. מייד פנתה לחברות וארגונים כמו בנקים, חברות הייטק וליסינג והתחילה לאסוף מחשבים חדשים ומשומשים לתרומה לנזקקים, בהמשך המיזם התרחב חנויות ואנשים פרטיים התחילו לתרום פריטי מחשב."תמיד אמרתי שחברה בריאה היא חברה שדואגת אחד לשני ומשם בעצם התחיל מיזם איסוף "מחשב לכל משפחה". ימי הקורונה הקשים עדיין איתנו ואנו כאזרחים חייבים לפעול מתוך ערבות הדדית ולחזק את החלשים בחברה. אני מאמינה שבכל תרומה יש כוח, לכל תרומה יש משמעות. מה עוד, כשאנחנו מחנכים את הילדים שלנו לתרום לקהילה, אנחנו מחנכים אותם להיות אזרחים טובים יותר וחשוב מכך, בני אדם טובים יותר. שי-לי ביתי תופסת חלק נכבד במיזם, מסייעת באיסוף, חלוקה ורישום של פונים ואני מדברת על ילדה בת 10 שמבינה את משמעות התרומה והסיוע לאחר כבר מגיל צעיר"

איך בכל זאת התחיל המיזם?

"בגל הקורונה הראשון פנתה אליי אמא, תושבת העיר בת-ים  וסיפרה שאין לה את האפשרות לקנות לביתה מחשב, ומילדה מצטיינת היא חוששת שביתה תהפוך לתלמידה חלשה משום שאין לה את האפשרות ללמוד בכלל. ברגע הראשון הייתי מזועזעת. בשניה מקבלי ההחלטות סגרו את המדינה והשאירו את ההורים מול שוקת שבורה – "או שתדאגו לילדיכם ללמידה מרחוק או שפשוט יפסיקו ללמוד" "ככה בקלות בלתי נסבלת". מודה שבשניה הראשונה הייתי המומה, לי יש 2 ילדים בבית ולי היו לי בבית את כל האמצעים הנדרשים ללמידה מרחוק, בלי לחשוב פעמיים אמרתי לה, "לא ייתכן מצב כזה, הבת שלך תמשיך להיות מצטיינת, אדאג לך באופן אישי למחשב".

מייד אמרתי לשי-לי הקטנה, השותפה שלי בכל רעיון, אנחנו מתחילות לחפש מחשבים בכל הארץ לילדים שצריכים. התחלתי ממש בקטן, יצאתי בקריאה מעל דפי הפייסבוק שלי לתרומה של מחשב ושי-לי שאלה בקבוצת החברים בכיתה אם מישהו רוצה לתרום מחשב או צריך מחשב. פתאום הגיעו אלי עשרות פניות של אנשים שרוצים לתרום ומאידך, המון אנשים שזקוקים למחשב ואז הבנתי שנדרש להרים פה משהו גדול ומשמעותי, "אספתי צוות של אנשים מדהימים מהעיר ומחוצה לה, המון אנשים שקראו את הקריאה שלי והציעו להצטרף בקידום המיזם וכך היה. התחלנו לאסוף מחשבים מכל מקום, היינו נוסעים אפילו בשביל פריט מחשב אחד העיקר לאסוף כמה שיותר ולתת לכמה שיותר ילדים הזדמנות ללמוד מהבית. הקושי הראשוני שלי היה שתרמו לי גם הרבה מחשבים תקולים או לא מפורמטים ואין ברשותי את הידע להכינם ללמידה. פתאום נזכרתי שיש לנו בעיר מעבדת מחשבים אנושית שמתקנת מחשבים וטלפונים בחינם. יצרתי קשר עם אסף לוי מקים "מגה-בית" והוא בלי לחשוב פעמיים ענה לי "ענבל אני איתך, מה שצריך נעשה" והעמיד לרשות המיזם את המעבדה ואת צוות המתנדבים שלו להשמשת המחשבים וכך התחלנו וממשיכים עד היום"

לכמה משפחות הגעתם עד כה?

"למעלה מ-3500 מחשבים חולקו למשפחות שאין ידם משגת בכל רחבי הארץ. נתנו את האפשרות לילדים ללמוד מרחוק כשהמדינה רק חלמה להתארגן על תקציבים לטובת העניין. בגל השני ולאחר שלמדתי הרבה מהגל הראשון, החלטתי להרחיב את המיזם ולספק מחשבים גם לקשישים אשר מצאו את עצמם פוחדים לצאת מהבית אך חיפשו קצת תעסוקה וגם שם הפניות עולות וגדלות מיום ליום, למחשב ולהדרכה כיצד להשתמש במחשב ואנחנו מסייעים גם בלימוד".

"גם כיום ובכל יום עדיין יש פניות למחשבים משום שהרבה ילדים עדיין נכנסים לבידודים ולומדים מרחוק מהבית, יש לזכור שמשרד החינוך בסוף שנת הלימודים הקודמת אסף מההורים את מעט המחשבים שהצליח לחלק ומידי יום אני מקבלת פניות לסיוע לכי לא לכל הורה ישנה האפשרות להעמיד מחשב לטובת הלמידה מרחוק. וכן פניות שונות מכל מיני גופים, עמותות ועוד. אני מאמינה שנצליח להביא אותם לכולם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות