אילוסטרציה כיתה ריקה וסגן ראש העיר אלי יריב (צילומים: Shutterstock וראובן קפוצ'ינסקי)

מחזיק תיק החינוך אלי יריב: "אסור להפסיק ללמוד כי הנזק לטווח ארוך הוא בלתי הפיך"

איך תראה שנת הלימודים הקרובה בעיר ומה דעתו על התנהלות הממשלה בקורונה. מחזיק תיק החינוך אלי יריב בראיון מיוחד לרגל פתיחת שנת הלימודים

פורסם בתאריך: 27.8.21 09:26

ביום רביעי הקרוב, תיפתח רשמית שנת הלימודים, בבת ים ישנם 25,000 תלמידים וכ–3,000  אלף עובדי הוראה שעתידים לחזור למסגרות החינוך בצל המגפה.רגע לפני, אלי יריב, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך בראיון מיוחד, ערב פתיחת שנת הלימודים, על החיסונים, מתווה הלימודים והחזון לעתיד.



"למרות שאנחנו בגל הרביעי של הקורונה, ציבור התלמידים, ההורים והמורים מתקרבים לפתיחת שנת הלימודים עם שורה של סימני שאלה מטרידים. במשרדי החינוך והבריאות מתקשים להציג תוכנית סדורה כפי שהיה בגלי התחלואה הקודמים, מה שכן ידוע הוא, שימים ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים שורר כאוס ארגוני, שלקחי שתי שנות הלימודים הקודמות לא נלמדו, וששוב מי שמשלמים את המחיר הם הילדים והוריהם" אומר יריב ל"השקמה בת ים"  ומוסיף "הרשויות המקומיות הוכיחו בשנה וחצי למגפה ,כי ביכולתם להבין טוב יותר את צרכי הציבור בתקופה מאתגרת זו ולנהל את המערכות העירוניות ובכלל זה את מערכת החינוך טוב יותר מהממשלה ורק התעקשות של פקידי ממשלה שחוששים לאבד כוח מונעת מהרשויות וראשי ערים לנהל את משבר הקורונה".

ומה בכל זאת ההסבר שלך לכישלון?

בעיני, זה נעוץ בעיקר באי היכרותם של פקידי הממשלה היושבים בירושלים עם המציאות בשטח , הנה, ביום ראשון בלילה אישר קבינט הקורונה גרסה נוספת למתווה פתיחת שנת הלימודים שעיקריו חידוש הלימודים בראשון לספטמבר לצד מתן אפשרות לתלמידים מגלאי 12 להתחסן בבית הספר באישור הורים כמובן היערכות זו כוללת גם את ההחלטה להחיל את מתווה "התו הירוק" על עובדי הוראה וגורמים אחרים הנכנסים למוסדות החינוך, ההחלטה הזו עדין לא ברורה, האם עובדי הוראה שאינם מחוסנים ואינם מוכנים לבצע בדיקות , אם מבחירה ואם כתוצאה ממגבלה רפואית כלשהי. שאלות האם ייצאו לחל"ת ומי בדיוק ימלא את מקומם בכיתות? עדיין מוקדם לדעת אם המבצע של בדיקות אנטיגן ל–1.9 מיליון תלמידים, יומיים לפני פתיחת השנה, יספק את שכבת ההגנה הנדרשת אם בכלל".

מה השינויים שעשיתם במסגרות החינוכיות בקיץ?

"הכנות לפתיחת שנת הלימודים היו עצומות 12 גני ילדים שוקמו מחדש , נעשתה עבודת בטיחות במרבית בתי הספר בעיר הוספו הצללות ענק במספר מגרשי ספורט, הוקמו חדרי הכלה,נבנו מרחבי למידה חדשניים עבור מורים ותלמידים ועוד. פרט לזה, אנחנו בעיצומה של בניית 6 גני ילדים חדשים ברחבי העיר בצד הפדגוגי אנחנו מחזקים את לימודי הטכנולוגיה בעיר,מתוך הבנה כי אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכה טכנולוגית עולמית שתשנה את עולם התעסוקה ואת עולמות התוכן , לכן כפי שהתחלנו בשנה שעברה את לימודי תוכנת הבלוק ציאן , השנה יתווספו תכוניות לימודים חדשניות כמו לימודי תוכנה לכל ילדי כיתות ד ולכיתות ז' פותחים לימודי תוכנה בשיתוף חברת מיקרוסופט. זאת ועוד , אנחנו מגדלים את מספר התלמידים הניגשים למבחני הבגרות במתמטיקה  ואנגלית בחמש וארבע יחידות על מנת לשפר את איכות תעודת הבגרות".

האם אתה בעד או נגד פתיחת שנת הלימודים במתווה הקיים?

"בפרוש כן , חשוב מאד להחזיר את התלמידים לשגרה , ללימודים , למפגשים החברתיים .במהלך ימי הקורונה חוו תלמידים רבים תקופה ממושכת של ריחוק פיזי, כשבמהלכה התקיימו הלימודים מרחוק, בסביבות עתירות טכנולוגיה ,כמובן שישנם תלמידים שהצליחו לשמור על קשרים חברתיים גם בימי הקורונה, ויש אף כאלו ששכללו את יכולות ניהול הלמידה שלהם או את המיומנויות הדיגיטליות שלהם. עם זאת, יש רבים שנפגעו חברתית בצורה משמעותית, ויש תלמידים רבים שלא הצליחו להתמודד עם ניהול הלמידה או עם יישום המיומנויות הדיגיטליות.כבר יותר משנה שמגפת קורונה גרמה לשיבושים קשים והשפיעה על הילדים מבחינה לימודית ובתחום הרגשי והחברתי , לכן צריך  לאפשר לילדים לחזור לשגרה".

מה אתה אומר להורים שנגד המתווה הקיים?

"כולנו חייבים להבין שהמגפה אתנו להרבה זמן ,צריך לדעת לחיות לצידה,לשמור על הכללים, להתחסן , לעטות מסכות ובקיצור להישמר.אסור להפסיק ללמוד כי הנזק לטווח ארוך הוא בלתי הפיך, כולל מצב של נשירת ילדים ממערכת החינוך,בדידות ונזקים נפשיים שלא ניתן לתאר".

בתפיסה שלך- במה תהיה שונה שנת הלימודים הנוכחית מהאחרות?

"שנת הלימודים הנוכחית,תהיה שונה מקודמתה בכך שיהיו יותר שיעורים פרונטליים מאשר שיעורים באמצעות הזום וזאת בזכות החיסונים.ככל שיתחסנו יותר תלמידים בגלאים המותרים , כך יתקיימו לימודים סדרים יותר , אני מאמין שעם הזמן ההורים המתנגדים לחיסונים , ישנו דעתם ויאפשרו לילדים להתחסן בשביל לחזור לשגרה"

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות