צילום: אוראלי מלכה
צילום: אוראלי מלכה

אירועי יום האחדות השנתיים: הפעילות שאירגן מחלק הנוער של העירייה

כמידי שנה, השתתפה העיר בת ים באירועי יום האחדות לזכרם של החיילים החטופים נפתלי פרנקל, גיל עד שער ואיל יפרח; השנה, מחלק הנוער של העירייה אירגן את הפעילות במשכן הנשיא

פורסם בתאריך: 8.6.21 07:52

כמידי שנה משתתפת העיר בת ים באירועי יום האחדות לזכרם של שלושת החטופים נפתלי פרנקל וגיל- עד שער ואיל יפרח הי"ד. השנה המחלקה לנוער וצעירים של החברה לתרבות פנאי וספורט ועיריית בת-ים חברה לפעילות שמארגן בית הספר דרכא המר ורב בית הספר, הרב איטח, והובילו יחד את יום האחדות תוך חיבור של כל מסגרות ההתנדבות הצעירים בעיר ותנועות הנוער דתיים וחילונים כאחד.

במסגרת יום האחדות שצוין בבית הספר דרכא המר בעיר התקיימו מעגלי שיח של כלל המשתתפים בהנחיית רכזי ורכזות התנועות והארגונים ולאחר מכן התקיים טקס קצר בנוכחות הנהלת העיר ולסיום התקיים ערב שירים לזכרו של איל יפרח ז"ל בהנחיית אימו, איריס.



לאיל יפרח היה קשר מאוד עמוק עם העיר בת ים, בשנת 2012 אייל הגיע לשנת התנדבות בעיר בת ים במסגרת פרוייקט של"ף של תנועת הנוער עזרא ואת שנת לימודיו האחרונה הוא סיים בבית הספר התיכון המקיף לבנים דרכא המר בעיר. מעורבותו של אייל במסגרות התנדבות בעיר בת ים היו רבות, פעילות עם תנועות הנוער ,והתנדבות במרכז יום ועבודה עם נערים ומשפחות במצוקה  ובכול מקום שאיל  פעל הרגישו אותו .

יום האחדות הוא יוזמה של משפחותיהם של שלושת הנערים שנחטפו ב-2014 ושל ראש עיריית ירושלים לשעבר, ח"כ ניר ברקת. יוזמה זו מצוינת החל משנת 2015 כחלק מתגובת הציבור הישראלי לחטיפתם של שלושת הנערים בקיץ 2014. במסגרת אירועי יום זה נערך מדי שנה טקס בבית הנשיא ובו מחולק פרס ירושלים לאחדות ישראל, אשר נועד להעלות על נס ארגונים ויחידים, בישראל ובעולם.

מדובר למעשה בפרויקט הנצחה שבאמצעותו מבקשות משפחות יפרח, שער ופרנקל להנציח את זיכרון הנערים ובמקביל להזכיר לחברה הישראלית את תחושת האחדות ששררה בה לאחר אירוע החטיפה, תוך שאיפה לשמר אחדות זו גם בשגרה, בתקווה שהיא תהפוך למושג בלתי נפרד ממרקם החיים של החברה הישראלית.

 



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות