צילום: גיא כהן
צילום: גיא כהן

דירוג הלהט"ב של בת ים בעלייה – הנתונים מראים שיפור משמעותי שהושג בתוך שנה

מדד הגאווה ברשויות המקומיות של האגודה למען הלהט"ב מראה כי עיריית בת ים מדורגת במקום ה-31 ביחס ללהט"ב, 10 מקומות גבוה יותר בהשוואה לשנה שעברה; מהעירייה נמסר: "אנו מברכים על הקפיצה המשמעותית של העיר במדד הארצי"

פורסם בתאריך: 1.6.21 07:58

עיריית בת ים מדורגת במקום ה-31 ביחס ללהט"ב, כך עולה ממדד הגאווה ברשויות המקומיות של האגודה למען הלהט"ב. במקום הראשון והשני מדורגות עיריות ת"א יפו וגבעתיים ובתחתית הרשימה עיריות נהריה, יבנה ובית שמש. מדובר בעליה המדד שכן, בשנה שעברה אז העיר הייתה במקום ה-41 הנמוך.

מנתוני המדד עולה כי עיריית בת ים שדורגה במקום ה-31, לא מקיימת הכשרות לצוותי החינוך בנושא נוער להט"ב ולא מקיימת הכשרות בנושא להט"ב לצוותי הרווחה. העירייה לא התאימה את טפסי העירייה למשפחות גאות ולא מאפשרת רישום זוגיות לזוגות להט"ב לצורך קבלת זכויות והטבות.



לצד זאת, בעיר קיימת קבוצה של ארגון הנוער הגאה איגי בתמיכה מלאה של העירייה והעירייה מעסיקה אחראי להט"ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי ועו"ס שאחראי על נושא הלהט"ב בשירותי הרווחה. בנוסף, השנה נפגש לראשונה ראש העיר עם נציגות מהקהילה הגאה בעיר והתקיימו מפגשים עם יחידות נוספות בעירייה לצורך טיפול בסוגיות שעלו.

על פי הנתונים הארציים, כ-11 ערים ורשויות מקומיות אישרו רישום זוגיות לזוגות להט"ב לצורך קבלת זכויות ושירותים מהרשות המקומית וכ-28 רשויות מקומיות התאימו השנה את הטפסים העירוניים למשפחות גאות ו-20 מתוכן התאימו את הטפסים באופן מלא. בכ-21 רשויות מקומיות קיים עו"ס פעיל שאחראי על נושא הלהט"ב וכ-17 רשויות ביצעו הכשרה בנושא להט"ב לצוותי הרווחה.

מעיריית בת ים נמסר בשיחה עם "השקמה בת ים" כי "אנו מברכים על הקפיצה המשמעותית של העיר במדד הארצי, לאחר שנים בתחתית הרשימה. העיריה תמשיך לפעול למען כלל תושביה בצורה מקצועית על מנת לתת את השירות הטוב ביותר לכלל תושבי העיר״.

מה"גל הגאה" בבת ים נמסר בתגובה כי :"בשנת 2020, לראשונה, חברי וחברות הקהילה בגל הגאה בבת-ים נפגשו עם ראש העיר וסגניו. אנחנו מברכות על התחלת התהליך החשוב הזה למען הקהילה הגאה בבת-ים כפי מצוין במדד. אך, אנו מקוות להפסיק לצפות בעיר שלנו מסומנת באדום.בבת-ים ישנה עוד דרך משמעותית לעבור ואנו מצפות מהעיריה להמשיך את התהליך שנבנה ולקדם מטרות למען הקהילה אשר ישאו פרי כבר למדד בשנה הבאה, בדומה לשכנותיה מסביב".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות