צילום: אור ויטא
צילום: אור ויטא

השבוע בבת ים: פסטיבל התיאטרון שז"ר מחזיר את התרבות לשגרה

פסטיבל התיאטרון של מקיף שז"ר, אותו מנהלת מגמת התיאטרון הראשונה בישראל, ייערך השנה במתכונת רגילה ויכלול שלושה ימי הצגות ומופעים; ההצגות הראשיות שנבחרו השנה: "המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה" ו"אפס ביחסי אנוש"

פורסם בתאריך: 11.5.21 07:54

בתחילת השבוע נערך פסטיבל התיאטרון של מקיף שז"ר המהווה את השיא בתהליך הלמידה במגמה המתחיל בכיתה ז' ומסתיים בכיתה י"ב. מגמת התיאטרון פועלת למעלה מ-40 שנה והיא למעשה המגמה הראשונה שהוקמה בארץ. התלמידים לומדים משחק, בימוי, הפקה, עיצוב תאורה תפאורה ותלבושות כאשר הפסטיבל הוא שיאו של תהליך הלמידה ומהווה את בחינת הבגרות המעשית של התלמידים.



"הפסטיבל נמשך 3 ימים בהם מתקיימות הופעות בוקר בפני תלמידי בית הספר והופעות ערב בפני מכובדים מהעיר, מפקחת בית הספר, הורים, חברים, מורים ואף בוגרי המגמה מכבדים אותנו בנוכחותם" אומרת ל"השקמה בת ים" שמרית שי, מנהלת בית הספר שמוסיפה "זוהי מגמה ייחודית לתיכון שז"ר ומידי שנה תלמידים רבים בוחרים להגיע לבית הספר בשל איכות המגמה. גם תלמידים שלמדו בחטיבות אחרות בעיר בוחרים לא פעם לעבור לבית הספר על מנת לחוות את חווית התיאטרון ואת לימודי המשחק" ומוסיפה "התלמידים בוחרים מידי שנה את ההפקות שיעלו בעצמם, עוברים אודישנים לתפקידים השונים מפיקים, מביימים, מעבדים את הטקסט ומתאימים אותו".

השנה בחרו התלמידים לעלות שתי הצגות, האחת היא "המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה" והשנייה היא "אפס ביחסי אנוש". ביום שישי נערכה בחינת הבגרות המעשית והתלמידים זכו לציונים גבוהים מאוד". ממוצע הציונים במגמה למעלה מ-90 ברמת חמש יחידות לימוד, פרט לזה חשוב לציין כי לפני כשנתיים זכתה המגמה במקום השני בתחרות ארצית למגמות התיאטרון בארץ", היא אומרת בסיפוק.

לדבריה, "בוגרי המגמה מצליחים להשתלב בעולם התרבות והבידור הישראלי בין הבוגרים  השחקנית הילה שלו, הסופר יובל אברמוביץ', כפיר אזולאי ואבי גיבסון בראל שהם במאים מפורסמים בתיאטראות המובילים בארץ והם גם מורים במגמה. מעבר לזה בין בוגרי המגמה לאורך השנים אפשר לציין את השחקנית עירית קפלן, המנחה גאולה אבן והשחקנים יובל אלבשן וחי דוידוב.

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות