צילום: אבירן הנוק
צילום: אבירן הנוק

השבוע: אירוע הנצחה עירוני לנופלים במסע העלייה מאתיופיה

טקס ההנצחה השנתי לנופלים במסע העלייה מאתיופיה, המתקיים בבת ים כבר 38 שנים מלבד השנה שעברה בה בוטל בשל מגיפת הקורונה, יתקיים השבוע במתכונת רגילה; במהלך הטקס יוקרנו סרטים של משפחות הנופלים וייערך מופע של להקת "קול הים"

פורסם בתאריך: 3.5.21 07:55

יהדות אתיופיה מאז ומתמיד הייתה מופלאה ובעיקר סיפורה הקשה על הכמיהה הגדולה לעלות לישראל, ולהגיע לירושלים, תוך כדי שמירה על המסורת במסע מפרך ובקושי הרב להיקלט בחברה הישראלית. בשנים האחרונות, עיריית בת ים פועלת רבות למען שמירה על המורשת המיוחדת של הקהילה האתיופית בארץ במטרה להנחילה גם לדורות הבאים. וביום חמישי הקרוב העירייה תערוך אירוע זיכרון לנופלים במסעם של העולים מאתיופיה לישראל ברחבת העיריה החל מהשעה 18.00.



כמדי שנה, מציינים בבת ים את העלייה של הקהילה האתיופית וזוהי תהיה השנה ה-38 שהטקס יתקיים, אחרי שבשנה שעברה הטקס לא התקיים במתכונתו בשל מגיפת הקורונה. בני הקהילה האתיופית בעיר ישתתפו לצד תושבים רבים שיגיעו לכבד את הקהילה ולשמוע את סיפור העלייה המרגש של קהילת בית ישראל מנקודת מבטם של העולים.

כאמור, במהלך הטקס יקראו שמות הנספים ותפילת יזכור באמהרית מפיו של קייס דנקו ויוקרנו סרטים של משפחות הגיבורים. עוד בתכנית "ידות מקומית" סיפור אישי על המסע וכן מופע של להקת "קול הים" והזמרת מזל פיקדו.

בצוות ההיגוי של הטקס הפעיל החברתי אבירן הנוק, בן העדה, שגם איבד את משפחתו במסע לארץ ישראל ויניח זר בשם המשפחות השכולות. "מדובר במסורת ארוכת שנים שאני שמח לקחת בה חלק, רבים מבני עמנו לא הצליחו לשרוד את המסע המקודש לארץ ישראל למרות הכמיהה להגיע לכאן וראוי שנציין אותם ואת זכרם" הוא אומר ל"השקמה בת ים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות