צילום: מכללת בת ים, אור ויטא
צילום: מכללת בת ים, אור ויטא

מנהלת מכללת בת ים עפרה שמיח: "החזרה לשגרת הלימודים היא משובבת נפש"

מנהלת המכללה העירונית, עפרה שמיח, מספרת בשיחה עם "השקמה בת ים" על החזרה ההדרגתית לשגרה לאחר הפסקה ארוכה בגלל משבר הקורונה: "גילינו להפתעתנו שרבים בכלל מעדיפים להמשיך ללמוד בזום"

פורסם בתאריך: 19.4.21 07:54

החל מאמש (ראשון) גם המכללה העירונית של בת ים חזרה לפעילות מלאה, בשיחה עם "השקמה בת ים" מספרת מנהלת המכללה, עפרה שמיח, על השנה האחרונה ועל הפעילות המתוכננת לשנה הקרובה.

"הקורונה תפסה אותנו לא מוכנים. פתאום ממכללה עירונית שוקקת חיים, הדלתות נסגרו ודממנו תחת סגר הדוק ביותר, בלימודי התואר הראשון של האוניברסיטה הפתוחה התאוששנו מיד ועברנו ללמידה מקוונת בזום, והסטודנטים הצעירים גלשו לתוך הסיטואציה באופן כמעט טבעי ולאט לאט גם קורסים אחרים במכללה כמו הנהלת חשבונות וחשבי שכר, גמולי השתלמות ושפות- עברו למתכונת מקוונת" היא אומרת ומוסיפה "מה שכן, הייתה לנו הפתעה טובה במהלך התקופה, קיימנו הרצאות לאזרחים ותיקים בזום, והייתה היענות רבה מהם לטכנולוגיה חדשה להם. העובדה שהצלחנו לקיים פעילות מקוונת לפלח אוכלוסייה זה, גרמה לחדווה, שכן הקוביות של הזום, הפנייה הישירה, היו תחליף מדהים לאותם מפגשים חברתיים שהמגיפה מנעה מהם".

איך ההרגשה לחזור אחרי כל כך הרבה זמן

"החזרה לשגרת הלימודים היא משובבת נפש. להיפגש שוב עם כולם. לראות את החיוך, הכרת התודה. חדוות הלמידה. המפגשים האישיים היו כל כך חסרים לכולם".

מה היו התגובות?

"כולם חזרו ללמוד בשמחה, זכינו לחיוכים ואף היה קצת קשה להתאפק, אז היו גם כמה חיבוקים, עם זאת יש קורסים שעדיין לא חזרו ללמידה פרונטלית- בעיקר הקורסים לתואר והקורסים המקצועיים. גילינו להפתעתנו שרבים בכלל מעדיפים להמשיך ללמוד בזום, התלמידים גילו את יתרונות הלמידה המקוונת- לא צריך למצוא חניה, אפשר ללמוד בבית עם הפיג'מה, וכמובן לצפות בשיעור המוקלט בזמן פנוי יותר".

מה למדת באופן אישי מכל השנה הזאת?

"גיליתי עד כמה אנחנו יצורים חברתיים. כמה חשוב לנו להראות את עצמנו ולהתראות בחברה ולזכות לפידבקים וליחס האישי. אנשים התלבשו והתאפרו לכבוד ההרצאה המקוונת  וריבועי הפרצופים על גבי המסך היוו תחליף די קרוב למפגשים פנים מול פנים".

מה מתוכנן בהמשך השנה מבחינת פעילות?

"ללא ספק המכללה העירונית של בת-ים הופכת  שוב למקום שוקק חיים. נמשיך בעשייה ובקידום למידה לאורך החיים בלמידה לתואר, הכשרות מקצועיות ,הרחבת הדעת ועוד ועוד.  וכן, נמשיך בפעילות המשותפת עם האסכולה הנשית בבת-ים. הפרוייקט שמסתיים ממש עכשיו הינו  קורס דירקטוריות היוקרתי,  ועל הפרק עומדים קורסים ופעילויות נוספות  לנשים משפיעות ואקטיביסטיות בעיר בת-ים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות