צילום: אבירם כהן

חוגגות עצמאות כפולה: תושבות העיר מספרות על החיים העצמאיים שאחרי החל"ת והקורונה

צורפת תכשיטים שעברה לדיגיטל, עורכת דין שהתמקדה בבניית החברה המשפחתית ומנכ"לית עמותת 'יוזמות עתיד' המקדמת נשים לקריירה, מספרות בשיחה עם "השקמה בת ים" על מציאת עצמאות כלכלית לאחר משבר הקורונה והיציאה לחל"ת

פורסם בתאריך: 14.4.21 19:57

בחודש יוני אמורים להסתיים המענקים למובטלים/חל"ת וגם תוכנית רשת ביטחון כלכלי לעצמאים. מיליוני מובטלים ימצאו את עצמם ללא עבודה וגם בעלי העסקים הקטנים והזעירים יצטרכו למצוא פתרונות בהעדר תקציב מדינה ותוכניות כלכליות לטווח הקצר והארוך . משבר הקורונה הוביל לפיטורים או להוצאה לחל"ת של  נשים משוק העבודה, בין היתר בגלל סגירת מערכת החינוך, השבתת מקומות עבודה והפגיעה ההיקפית במשק.

בעקבות המצב החדש מאות נשים שהיו בסטאטוס של מובטלות או בחל"ת בחרו להפוך ליזמיות מצליחות וגילו את העצמאות האישית שלהן.



דיקלה כהן היא מעצבת תכשיטים ומדריכת קורסים מקצועיים וסדנאות תכשיטנות שבסיוע של יוזמות עתיד הפכה ליזמית מצליחה כשאת תקופת הקורונה ניצלה להפיכת העסק לדיגיטלי. לפני הקורונה מכרה דיקלה את העיצובים שלה לחנויות ולגלריות בארץ ובעולם בעיקר לגלריות יוקרתיות כמו כן לימדה קורסים לתכשיטנות אלא שבעקבות גירושים שעברה לפני הקורונה היא ירדה מנכסיה".

"כשהתחילה הקורנה לפני למעלה משנה והשמים נסגרו נוצר מצב שהכנסה מהחנויות פסקה ברגע אחד ומיד לאחר מכן פסקו ההזמנות לסדנאות, באותו רגע החלטתי ביחד עם הבת שלי להפיץ את הידע הרב שיש לי בתחום דרך הדיגיטל" היא אומרת ומוסיפה "בחודשים הראשונים הייתה לי אפס הכנסה החלטנו לנצל את הזמן בתי ענוג ואני לצלם את כל הידע לסרטונים,כשענוג אמרה לי, אמא, הידע שלך כזה מטורף בעיצוב מתכות, הלחמות, שיבוץ אבנים שילובים ורעיונות עיצוביים החלטנו להפיץ את הידע לעולם לא רק לנשים שיכולות להגיע פיזית לסטודיו".

"ימים ולילות שבועות וחודשים צילמנו את על הידע שלי צעד אחר צעד, באופן כזה שגם מי שלא 'נגעה' בתחום עיצוב התכשיטים תוכל להפוך למעצבת תכשיטים מקצועית ענוג שבדיוק השתחררה מהצבא לשוק 'סגור' הקדישה את כל זמנה לעריכת הסרטונים ויצאתי לדרך עצמאית שלימדה אותי על החוזקות האישיות שלי מבלי שידעתי עליהן" היא מספרת.

גם אורלי גולן מראשון לציון הוצאה לחל"ת ממקום עבודתה כעו"ד בתחום הביטוח ובעלה עבד בשירות לקוחות באיקאה ויצא לחל"ת. אורלי קיבלה החלטה שהעצמאות הכלכלית שלהם תהיה תלויה רק בהם ולא באף מעסיק וביחד עם בעלה הקימו עסק לציפורי נוי בסיוע של עמותת יוזמות עתיד, את העסק הוא מנהל כיום ולמעשה מדובר בעסק משפחתי שעובדת בו כל המשפחה הגרעינית: הבן גיא על רכש וספקים, ניר מהנדס תוכנה, עדן, שיווק ומכירות, שי, מאייר ומעצב אורלי, יזמת ומפתחת המוצר ורון האב, מנהל כללי".

"זו הייתה שנה מטלטלת, בזה אין ספק, ברגע אחד מצאנו את עצמנו בבית עם יכולת השתכרות מאוד בעייתית, לא היה מנוס מחישוב מסלול מחדש ויציאה לעצמאות תעסוקתית כדי להביא לחם הביתה" היא אומרת ומוסיפה "מהר מאוד התעשתנו, בדקנו התייעצנו והגענו לתובנות של מה נכון ונדרש ויצאנו לדרך עצמאית שהוכיחה את עצמה כהחלטה נבונה וסופר מקצועית" היא מסכמת".

יעל עובדיה, מנכ"לית יוזמות עתיד, מספרת כי "עמותת 'יוזמות עתיד' הוקמה במטרה לצמצם את הפערים החברתיים במדינת ישראל, באמצעות יזמות עסקית באמצעות כלים אשר יסייעו להן להקים ולפתח עסקים זעירים לטובת עצמאות כלכלית. עד היום ליוותה העמותה כ-5000 נשים מתוכן 1320 בשנת 2020 נשים בעלות יוזמה, שביקשו להפוך רעיון ראשוני או כישרון מקצועי לכדי עסק עצמאי. לפניכם כמה מסיפורי ההצלחה כנגד כל הסיכויים, שלא רק החזירו את הנשים לשוק העבודה, אלא מאפשרים להן ליהנות מעסק דינמי וגמיש, המתאים לדרישות המשק הישראלי ומאפשר למקסם את העצמאות לכדי רווחה כלכלית וסיפוק אישי".

 

happy birds



תגיות:

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות