עומר זיו(במרכז) צילום: אור ויטא
עומר זיו(במרכז) צילום: אור ויטא

שבוע של התחדשות – המנהלת להתחדשות עירונית תערוך הרצאות לתושבי העיר

עומר זיו, ראש המנהלת להתחדשות עירונית בת-ים, מספר בשיחה עם "השקמה בת ים" על הרצאות עיוניות בנושא עבודת המנהלת שייערכו לתושבי העיר בתחילת השבוע ומציין כי "ככל שידעו התושבים יותר ככה יהיה להם יותר כוח בידיים והם ישכילו לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר עבורם"

פורסם בתאריך: 17.3.21 07:51

בתחילת השבוע יתקיימו בעיר הרצאות בנושא התחדשות עירונית על ידי המנהלת להתחדשות עירונית בת-ים. עומר זיו, ראש המנהלת להתחדשות עירונית, מספר על עבודת המנהלת ומזכיר כי "צריך לזכור שבת -ים היא אחת הערים הצפופות ואחת הערים המבוגרות בארץ. הדבר מצריך את קברניטי העירייה להיות כל הזמן עם אצבע על הדופק כדי לא לאפשר פגיעה בתושביה ויחד עם זאת לאפשר התחדשות עירונית שפויה ובעלת ערך מוסף לעיר ולתושב".

המנהלת להתחדשות עירונית בבת-ים הוקמה בשנת 2018 על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית בת-ים, כשבין תפקידיה סיוע בתיאום וסנכרון של פעולות הרשות המקומית במתחמי התחדשות עירונית, סיוע בקידום מיזמים במחלקות התכנון והרישוי ברשות המקומית והפקת פעולות הסברה לתושבים, לרבות כנסי תושבים וקבוצות מיקוד.



"בשנים האחרונות עיריית בת-ים הופכת להיות בירת ההתחדשות העירונית בישראל – הקרבה לת"א, רישות התחבורה הציבורית, הקרבה לים ועוד, מעלים את מחירי הדירות למכירה והופכים את בת ים למוקד אטרקציה עבור יזמים, ניתן לראות זאת בהיקפים האדירים של פרויקטים בתחום התמ"א 38 ופינוי בינוי", אומר זיו ומוסיף, "בבת ים יש כרגע כ- 110 תכניות פינוי בינוי בשלבי תכנון שונים, ביניהן 33 תכניות בתוקף ו-3 שצפויות לצאת לביצוע בשנה-שנתיים הקרובות וחשוב לציין כי משנת 2013 ועד היום הוגשו מעל ל 300 בקשות לתכניות תמ"א 38 שונות. לא מעט נמצאות כבר בביצוע וכל אלו צפויים להכניס עשרות אלפי יחידות דיור חדשות לעיר בעשרים שנים הקרובות".

עכשיו אתם יוצאים בסדרת הרצאות, למי זה מיועד בעצם?

"לכולם. אנו רואים חשיבות רבה בחיזוק הקהילה המקומית ובהגנה על התושבים. הדרך הטובה ביותר היא על ידי הכוונה והקניית כלים וידע לתושבי העיר. בעיני, ככל שידעו התושבים יותר ככה יהיה להם יותר כוח בידיים והם ישכילו לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר עבורם. חשוב שידעו גם לשאול את השאלות הנכונות מול כל הגורמים שנמצאים מולם בתהליך. כבר היום אנו רואים יותר יותר מתושבי העיר מעורבים  בצורה פעילה בתכניות השונות"

מה יהיו התכנים בהרצאות הללו?

"במסגרת סדרת ההרצאות הקרובה הזמנו מרצים מקצועיים מענפים שונים בתחום ההתחדשות העירונית, שיקנו עוד ידע מקצועי לתושבים בנושאים הרלוונטיים להיום, אגב, אנחנו צפויים לקיים בעתיד הרצאות נוספות וקורסים בעוד ועוד נושאים בתחום ההתחדשות העירונית".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות