בית משיח העירוני (צילום: מאיר אבוטבול)
בית משיח העירוני (צילום: מאיר אבוטבול)

הנוהל החדש בבית חב"ד העירוני: רק בעלי תעודת מתחסן יורשו להתפלל במניין

הרב מאיר אבוטבול, הרב של בית חב"ד העירוני, מספר בשיחה עם "השקמה בת ים" על הנוהל החדש לפיו רק מי שקיבלו את תעודת המתחסן ועומדים בתנאי התו הירוק של משרד הבריאות יורשו להתפלל במניין שנערך במקום

פורסם בתאריך: 15.3.21 07:55

"החלטנו שאנחנו חייבים לעשות את זה לטובת המתפללים שלנו וממש לא נותרה לנו ברירה" כך אומר הרב מאיר אבוטבול, הרב של בית חב"ד בעיר, ודמות מוכרת בעצמו, שהחליט בסוף השבוע האחרון בעצה אחת עם הרב טובי והבה שרק בעלי תו ירוק יוכלו להגיע למניין.

"לצערי הרב, לא ראיתי את זה באף בית כנסת בעיר, הקפדנו מאוד והעמדתי מישהו מטעמי שיבדוק כל מבקר שהגיע למניין , הפסדנו הרבה מתפללים אבל בפעם הראשונה הרגשנו שאנחנו באמת חוזרים לשגרה", הוא מספר בשיחה עם "השקמה בת ים". לדבריו, "אי אפשר לתאר במילים את ההרגשה, עשינו בחוץ סעודה גדולה והרגשנו בטוחים, היו פה אנשים שלא היו מחוסנים והיה חשש כל הזמן שמה האחרים ידבקו. אחרי הכל, נוצר מצב שהיו פה אנשים לא מחוסנים שהיו מגיעים ומולם אוכלוסיות מבוגרים בסיכון שחששו ובשלב מסוים מיאנו להגיע ולהתפלל בגלל זה, אז החל מסוף השבוע האחרון הם בטוחים לגמרי".

לא נתקלתם בתגובות זועמות?

"אנשים שהיו קבועים פה לא אהבו את הרעיון והביעו מחאה על זה שהם חייבים להתפלל במקומות אחרים, אבל הסברנו להם שאנחנו דואגים לכולם ולא יכולים לתת לאנשים להיות בסיכון. עימותים לא היו, אבל היו קולות של מתנגדים, אנחנו סירבנו כי זה ממש מסכן את השאר. הם התווכחו עם המפקח קורונה שהבאנו אבל כשאני יצאתי להסביר את המצב הם קיבלו את זה בהבנה".

זה קורה בעוד בתי כנסת בעיר?

"כפי שאני מכיר את המצב בשטח אין לי ספר ששום בית כנסת בעיר לא עשה את זה, אני החלמתי מהקורונה ואני עומד על זה חזק, מניין חייב להישאר סטרילי. בעיני, התו הירוק חייב להיות גם בבתי הכנסת, אם מראש ההדבקות היו בתי כנסת ולכם אנחנו צריכים לשמור על זה שם במיוחד".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות