(צילום: ארי שחף, אברהם בר)
(צילום: ארי שחף, אברהם בר)

מרכזת תחום התנדבות עירוני בתיה עזרא: "קוראת לכל העיר לעזור במבצע ניקיון הזפת בחוף הצפוני"

בתיה עזרא, מרכזת תחום התנדבות עירוני, מספרת בשיחה עם "השקמה בת ים" על מבצע ההתנדבות לניקוי חוף הדקלים מזיהום הזפת ומוסיפה כי היא "חייבת לציין לטובה את תושבי העיר שהתנדבו בהמוניהם"

פורסם בתאריך: 14.3.21 07:54

ביום שלישי הקרוב, יערך מבצע גדול של ניקיון חוף "הדקלים" בבת ים – מזפת, בתיה עזרא, מרכזת תחום התנדבות עירוני, קוראת "לכל העיר לעזור במבצע ניקיון הזפת הגדול בחוף הצפוני".

"בעקבות האסון האקולוגי שפקד את חופי ישראל לפני כשבועיים נפלטו כמויות אדירות של זפת לאורך כל חופי הארץ, מראש הנקרה ועד ניצנים. הזיהום פוגע בבעלי החיים בים וביבשה, בצמחים ובבתי הגידול שלהם", מספרת עזרא בשיחה עם "השקמה בת ים".

לדבריה, "כל החופים מלאים בזפת ולכן חייבים לנקות אותם, רשות הטבע והגנים והרשויות המקומיות וכל מי שמעורב בנושא התנדבות וים נכנס לפעולה וגם אנחנו בעיר פשוט התחלנו לגייס מתנדבים על מנת להפוך את החופים למקום שנעים יותר לכולם. לקראת זה, מתכננת לאסוף מתנדבים לניקוי החופים בעיר ביום שלישי הקרוב".

איך מערך המתנדבים פועל בעיר?

"אני חייבת לציין לטובה את תושבי העיר שהתנדבו בהמוניהם, יש לנו שתי קבוצות שמלאות במתנדבים ובימים אלה אנחנו פותחים קבוצה שלישית, חשוב לזכור שלא מדובר בעבודה פשוטה, אנשים יושבים על הברכיים ומלקטים מטבעות של זפת וזו עבודה סיזיפית, ההתנדבות היא מעל גיל 16 ומעלה מפאת סכנת חומרים מסוכנים והמון תושבים עם ילדים רצו לבוא עם הילדים אבל לצערנו זה אסור משום שיש הגבלת גיל, מה שכן, חברות מכל הארץ מגיעות בהמוניהן ועושות פעילות התנדבותית כהפנינג וגיבוש וזה מחמם את הלב".

את אחראית על מערך ההתנגבות בעיר ותכף יש את יום המעשים הטובים. מה צפוי בעיר?

"יש לנו מעל 100 עמותות שפעילות בעיר בכל התחומים ולקראת יום המעשים הטובים בעיר יהיו מאות פעילויות שונות ואני צופה גידול משמעותי של מתנדבים בכל התחומים".

מה חשוב לזכור כשבאים לנקות את החוף?

"יש להגיע מצוידים בכובע, מים לשתייה, מסכות, נעליים סגורות ושקיות בכדי לעטוף את הנעליים שלא יהרסו מהזפת (שקיות סופר הכי מומלצות), ההצטרפות מותנית בתדריך מסודר ומילוי טפסי ביטוח בשטח החוף והמתנדבים יקבלו כפפות ושקיות אשפה".

"רוצים להתנדב? נקודת המפגש – חוף הדקלים (החוף הצפוני לתאיו). מוזמנים גם להצטרף לקבוצת ווטסאפ למתנדבי ניקוי חופי בת- ים או לפנות לפרטים נוספים אליי (בתיה עזרא) בטל 050-8528806".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות