אילוסטרציה כיתה ריקה וסגן ראש העיר אלי יריב (צילומים: Shutterstock וראובן קפוצ'ינסקי)

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך אלי יריב: "מה שקורה במערכת החינוך זה מצב בלתי אפשרי"

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך אלי יריב, מספר בשיחה עם "השקמה בת ים" על מצבה החמור של מערכת החינוך בעיר ועל חוסר האונים שלה מול ההורים הזועמים, לאחר ששוב נסגרו השבוע עשרות גני ילדים וכיתות לימוד

פורסם בתאריך: 10.3.21 07:53

משבר הקורונה ממשיך לתת את אותותיו בכלל תחומי המשק, בין היתר בתחומי מערכת החינוך, שמצבה ממשיך להיות לא יציב עקב התחלואה שעולה ויורדת במקצבים משתנים.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך אלי יריב, שנאלץ גם השבוע לסגור 15 גנים ו-30 כיתות בבתי ספר בגלל כאלה שלא התחסנו ונתגלו כחולי קורונה, מספר בשיחה עם "השקמה בת ים" כי "מה שקורה במערכת החינוך זה מצב בלתי אפשרי".



"אנחנו כבר באמת לא יודעים מה לעשות, מצב אחד אנחנו מתמודדים על לחץ של ההורים שמבקשים לחזור לשגרה ולהחזיר את הילדים למסגרות בהקדם וזה לגיטימי, הם רוצים לצאת לעבודה ולהביא פרנסה, אבל מצד שני, מכיוון שאין חובת חיסון לצוותים החינוכיים, אנחנו עומדים מול שוקת שבורה", מוסיף יריב.

"אנחנו עומדים מדי יום מול הורים זועמים שנאלצים להיכנס לבידוד בגלל כאלה שבחרו שלא להתחסן וגורמים לעשרות אחרים להיכנס לבידוד ובאמת לא יודעים מה לעשות כבר, אז בלית ברירה הוצאנו היום  מכתב לכל הסייעות בלי יוצא מן הכלל  שאם הם לא מתחסנים הם מחויבים בבדיקות קורונה מדי 72 שעות, נכון לעכשיו יש מעל 1000 תושבים שנמצאים בבידוד בעיר בגלל שהילדים שלהם נחשפו לחולה מאומת, זה המון אנשים שלא עובדים ולא חוזרים לשגרה, ולמעשה מסכנים את כולם מסביבם וכל זה בגלל חוסר רצון של אנשים להתיישר עם הקו הכללי במדינה".

מצד שני, אתה לא יכול לחייב אנשים לעשות משהו בניגוד לרצונם

"נכון, וזה באמת מצב בעייתי. נכון לעכשיו הוצאנו מכתב לכלל הסייעות שבו אנחנו דורשים או אישור על חיסון או בדיקת קורונה מדי 72 שעות שכן אחרת לא נוכל להמשיך להעסיק אותן במסגרות החינוכיות והן יוצאו לחלת עד להודעה חדשה. כולנו מחויבים לשמור על הבריאות של הילדים בעיר ואי אפשר לעשות את זה בצורה אחרת לצערי".

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות