(צילום: פרטי)
(צילום: פרטי)

פרויקט עירוני חדש: הרצאות מקצועיות שיעזרו להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים

פרויקט עירוני חדש מטעם "המרכז למשפחות מיוחדות" הפועל בפיקוח של משרד הרווחה ובשיתוף עמותת "עדי בשבילכם", מציע הרצאות מקצועיות שנועדו להקנות להורים כלים להתמודדות בזמן אי שיגרה, מידע לגבי מיצוי זכויותיהם ועזרה בפיתוח עצמאות לילדיהם

פורסם בתאריך: 7.3.21 07:52

תקופת הקורונה הציפה, בין שאר האתגרים החברתיים והקהילתיים, את התמודדותן המורכבת של משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים. סגירת המסגרות בגל הראשון והפסקת פעילותן הקשו מאוד על ההורים, שנדרשו מאז להתמודד עם קשיים קיימים וחדשים.

"המרכז למשפחות מיוחדות", הפועל בתקצוב ופיקוח של משרד הרווחה בין היתר גם בבת ים, נועד לסייע להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים לעשות כן. השירות שמעניק המרכז להורים כולל מידע בנושא מיצוי זכויות, פעילויות פנאי ותרבות, ערבי מידע, פיתוח הנהגת הורים ועוד וניתן ללא עלות לילדים, נוער ומבוגרים.



יוספה הרפז, הממונה על מנהל מוגבלויות בקהילה, במחוז מרכז של משרד הרווחה, מספרת כי "קיימת הבנה כי מעבר לבעל המוגבלות ישנה סביבה משפחתית שלמה הזקוקה גם היא למעטפת, ליווי ותמיכה".

בתקופת הקורונה, יזמו מרכזי המשפחות בת ים, בשיתוף עשרה מרכזים נוספים ועמותת "עדי בשבילכם", פרויקט הרצאות מקצועיות אונליין המותאם לצרכים הבוערים של הורים לילדים עם צרכים מיוחדים. ההרצאות עוסקות בהעצמת ההורים, כלים להתמודדות בזמן אי שיגרה, מידע לגבי מיצוי זכויות, פיתוח עצמאות ופרטיות לילדים ומתבגרים עם צרכים מיוחדים, מענה להתמודדות של אחים מיוחדים ועוד.

המיזם משלב כוחות בין גורמים שונים בקהילה הנותנים מענים למשפחות מיוחדות תוך התייעלות כלכלית ולוגיסטית, הנגשת מידע בשימת דגש על ציר הזמן של משפחות מיוחדות, חיזוק השייכות לקהילה הרחבה של המשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים ושמירת הקשר האישי והליווי בין המרכז למשפחות גם בתקופת הקורונה.

רונית, אמא לילדה עם צרכים מיוחדים המטופלת במרכז, מספרת כי "אני במרכז למשפחות מהיום שהוא קיים. היה חשוב לי שיהיה מקום למשפחות שיש בו גם מידע ותמיכה. עבורי ממש מתאים ההרצאות בזום, אני מכינה את הילדה לישון ומדליקה את המחשב ואני קרובה אם יש בעיה. אני גם לא מסתכנת. ההרצאה האחרונה על פרטיות ומוגנות הייתה מעולה, מרתקת ולמדנו דברים".

 



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות