(צילום: פרטי, ינאי יחיאל)
(צילום: פרטי, ינאי יחיאל)

חברת המועצה פיאסצקי-מורג נגד אמירותיו של מנהל האגף בוסקילה: "אמירותיו גזעניות, בוטות, מסיתות ומבישות"

חברת מועצת העיר קטי פיאטצקי-מורג, מגיבה על דבריו של מנהל האגף החרדי בעירייה, מוטי בוסקילה, שהתבטא ברשת נגד יוצאי חבר העמים, ומספרת על "האדישות הבלתי נסבלת של הנהלת העיר בנוגע לאמירותיו הגזעניות, הבוטות, המסיתות והמבישות"; בוסקילה בתגובה: "לא נעים שפוליטיקאית משתמשת בי לנגח את העירייה"

פורסם בתאריך: 2.3.21 07:51

מנהל האגף החרדי בעיריית בת ים, מוטי בוסקילה, זומן לבירור לאחר שהתבטא באופן פוגעני כלפי יוצאי חבר העמים, ועסק בנושאים פוליטיים בטוויטר, דבר שאסור לעובד ציבור בכיר. התלונה נגדו הוגשה לאחר שצייץ בתגובה לפוסט של ראש סיעת 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן וכתב "כמה זונות ושיכורים הבאת לארץ", ובעקבותיה החליטה עיריית בת ים להזמין אותו לבירור, שבסיומו הוא הוזהר.



מי שלא נשארה אדישה לדברים היא חברת מועצת העיר, קטי פיאטצקי-מורג, המספרת בשיחה עם "השקמה בת ים" כי "האדישות הבלתי נסבלת של הנהלת העיר בנוגע לאמירותיו הגזעניות, הבוטות, המסיתות והמבישות היא דבר שלא יעלה על הדעת. כשליש מתושבי ותושבות העיר הנפלאים שלנו הם יוצאי מדינות חבר העמים והעובדה שעובד בכיר בוחר להשתמש בשפה שמביישת את כולנו צריכה להדאיג לא רק את מקבלי ההחלטות בעיריית בת ים אלא כל אחד מאתנו".

מה את מציעה לעשות?

"החברה הישראלית נמצאת בתקופת משבר, אנחנו משוסעים ומוסתים זה נגד זה, אדרבה בשל העובדה שאנחנו לפני תקופת בחירות. הגזענות היא אחת הרעות החולות בחברה שלנו והייתי מצפה שיהיה מי שילחם נגדה בעיריית בת ים. אותו עובד בכיר התבטא בעבר גם נגד הקהילה הגאה, נגד רפורמים ונגד שמאלנים- זאת לא פליטת פה, זאת השקפת עולם של אדם שבין היתר עוסק בחינוך בעיר, ומי שלא מתנער מדבריו באופן נחרץ ומפעיל את סמכותו כנגדם הוא אשם לא פחות. אני יכולה לספר שבאופן אישי אני זוכה למתקפות מהסוג הזה גם במרחב הדיגיטלי וגם במרחב הציבורי, השנאה וההסתה מתחילות מלמעלה ומחלחלות לכל חלקה טובה".

קיבלת תגובות מהסביבה על הדברים שלו?

"כאבתי לראות את הדברים שנכתבו וכאבתי יותר לראות שבעיריית בת ים העסקים ממשיכים כרגיל למרות האמירות המזעזעות, חברי המועצה השונים בחרו שלא להתבטא בנושא והם ככל הנראה לא מבינים את תפקידם, הייתי מצפה שמועצת העיר תפעל כחזית אחת נגד גזענות ושנאה, אבל כנראה זה משהו ששמור לאמיצים".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה כי "לעובד נערך בירור, הוא התנצל על דבריו ואמר שלא יחזור על כך, והוזהר שלא לחזור על כך שנית. בנוסף היועצת המשפטית לממשלה פרסמה הנחיות לכלל העובדים על הימנעות מפעילות פוליטית בזמן בחירות".

מקורביו של מוטי בוסקילה מסרו כי "אבסורד שקטי מדברת על אורח חיים, בזמן שבאותו יום שפורסמו הדברים מוטי בכלל היה עסוק כהרגלו בכל שבוע בחלוקת אוכל לעולים חדשים ולניצולי שואה. ברור שהדברים הוצאו מהקשרם, הרי סה"כ מוטי ענה באותה מטבע לבחור שכתב לו  "תספר לנו כמה חרדיות זונות יש?". בסוף מחקו את כל התגובות ולקחו את השורה של מוטי, אפילו את זה שמוטי כתב שהוא לא מכליל, ושיש לו עשרות חברים עולים חדשים, מחקו. אז אנחנו מבינים שקטי מתייבשת באופוזיציה, אבל במקום להתעסק במוטי, או בחניה של אסתר פירון, שתתחיל להתעסק בעשייה ציבורית".

"מה שבטוח שכולם בעיר מכירים את מוטי בוסקילה, האיש שמחלק בכל שבוע אלפי סלי מזון, מסייע ליתומים ואלמנות, והוא זה שניהל בסגר הראשון את מבצע חלוקת המזון לניצולי השואה, לקשישים ולעולים החדשים, וחילק למעלה ממאה וחמישים אלף מנות, והכי מצחיק שהוא נענה להמון בקשות של קטי, וחילק מאות מנות אוכל למי שהיא רצתה, בסוף היא לקחה קרדיט והוא המשיך לסייע בשקט. לא לחינם בית המשפט דחה בשבוע שעבר את כל העתירות שלה נגד מוטי בוסקילה, גם לשופטים נמאס. מוטי כמובן לא יגרר למחלוקות ולא יענה לה", הוסיפו מקורביו של בוסקילה לסיכום.

מוטי בוסקילה עצמו סרב להרחיב ואמר כי "לא נעים שפוליטיקאית משתמשת בי לנגח את העירייה, אני לא מתכוון להתייחס, בטח לא אחרי שמנהלי הקמפיין של ליברמן מחקו הכל ולקחו רק שורה אחת. אם אציג הודעת וואטסאפ בה קטי כותבת לי אני אוהבת אותך, ואני רוצה את הראש של מישהו אחר, מה הציבור יגיד?"

 



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות