חלוקת סלי מזון עבור הנזקקים. צילום: ספיר וענונו
חלוקת סלי מזון עבור הנזקקים. צילום: ספיר וענונו

בעקבות משבר הקורונה: עלייה של מעל 30 אחוזים בדרישה לתרומת סלי מזון בעיר

איציק דריקס, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הרווחה, מספר בשיחה עם "השקמה בת ים" על העלייה בדרישה לתרומת סלי מזון לתושבי העיר, חלקם כאלה שלא נזקקו בעבר לעזרה, ומספר כי "אנו נמצאים בתקופה מאתגרת וקשה מאין כמוה, ובפרט כשאנחנו ממש בתחילת החודש כשבסיומו נחגוג את חג הפסח"

פורסם בתאריך: 1.3.21 07:50

משבר הקורונה נותן את אותותיו במשק המדיני והעירוני, במגזר העסקי והפרטי גם יחד כבר תקופה ארוכה של למעלה משנה, מה שבא לידי ביטוי בצורה ייחודית לקראת חג הפסח ההולך ומתקרב.

"אנו נמצאים בתקופה מאתגרת וקשה מאין כמוה, ובפרט כשאנחנו ממש בתחילת החודש כשבסיומו נחגוג את חג הפסח" מספר איציק דריקס, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הרווחה שמתכונן במרץ לחלוקת סלי המזון במסגרת "קמחא דפסחא".



לדבריו, "ההשלכות הכלכליות של נגיף הקורונה מורגשות היטב, גם מצד הפניות הרבות שמגיעות גם ממשפחות מהמעמד הבינוני שבעבר לא הסתייעו בסלי מזון וגם מהתושבים הקבועים שנזקקים לסי מזון, ואם אני צריך לשים את האצבע על הגידול, השנה מדובר בגידול של מעל ל-30 אחוזים יותר".

יש לציין כי בשנים קודמות סבסדה עיריית בת ים ארוחות בליל הסדר במחיר מסובסד וכן פעילות איסוף סלי מזון בעזרת עמותות החסד השונות, אך נראה כי השנה המגמה הזו ככל הנראה לא תמשיך, בין היתר כיוון שגודל תקציב העירייה לשנה הקרובה ועצם אישורו מוטלים בסימן שאלה.

"כמי שעוסק בתחום הרווחה ומחזיק התיק, זו קדנציה רביעית, ומבלי להיכנס לסטטיסטיקה ולמספרים, אין ספק שאנו בעליה מתמדת בעשרות אחוזים משנים קודמות וזה נורא". מסביר דריקס.

מדובר בגידול משמעותי בדרישה, איך אתם מתכוונים להתמודד עם זה?

"בכל שנה יש לנו לא מעט תורמים, אבל השנה יש האטה גדולה גם בתורמים וזה יהיה ניכר בכמות החבילות שנוכל לחלק. אני מקווה שבסופו של דבר נוכל לעמוד בכמות הפניות של האנשים, אבל אין לי ספק שזה לא יהיה פשוט, אני מקבל בכל יום עשרות הודעות מתושבים וכל סיפור קורע לי את הלב, אתה מאוד רוצה לעזור לכולם אבל יש כל כך הרבה גומרים מסביב שאתה הולך בין הטיפות. באותה נשימה אני מבקש להודות לעמותות הוולנטריות שלוקחות חלק חשוב מאוד ומרכזי בחלוקת סלי מזון במהלך השנה ובפסח בפרט ולאחל חג פסח שמח ובריאות טובה לכולם".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות