(צילום: ד"ר אבישי טייכר, דודו הצלם)
(צילום: ד"ר אבישי טייכר, דודו הצלם)

המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הרווחה, איציק דריקס: "הקורונה תרמה ועדיין תורמת למשבר ולקשיים כלכליים"

המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הרווחה, איציק דריקס, מספר בראיון ל"השקמה בת ים" על הדרך הנכונה לצאת מהקשיים ולשקם את החברה ואת הכלכלה לאחר משבר הקורונה

פורסם בתאריך: 25.2.21 07:44

המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הרווחה, איציק דריקס, מספר בראיון ל"השקמה בת ים" על הדרך הנכונה לצאת מהקשיים ולשקם את החברה ואת הכלכלה לאחר משבר הקורונה, שעדיין ממשיך להשפיע לשלילה בשני המישורים הללו.



שלושה סגרים, השבתה של מערכת החינוך ומעל 12 אלף נדבקים בקרב תושבי העיר. האם בת ים התמודדה טוב עם מגפת הקורונה?

"אני לא נותן או מחלק ציונים. אין ספק שמקבלי ההחלטות בעירייה עשו את המיטב על מנת להטיב ולשמור על בריאותם של תושבי העיר, ומצד שני לנסות לקיים חיי שיגרה יומיומית ולצמצם פגיעה בהם. העיר בת ים נמצאת כאחת הערים עם האוכלוסייה הכי מבוגרת במדינה ונחשבת ( על כך אני מברך) בין הערים הכי צפופות בישראל".

כ-53 אחוזים מתושבי העיר התחסנו, מתוכם כ-37 אחוזים במנה השנייה. אתה מסופק מהנתונים?

"אין לי ספק שאם הסברה נכונה ושיתוף פעולה עם כל הגורמים המקצועיים ברשות המקומית ומחוצה לה, אנחנו נגיע למספרים הרבה יותר גבוהים. וכאן אני קורא ומבקש מהרבנים המכובדים בעיר, לקרוא למתפללים בבתי הכנסת ובקהילות אלה ואחרות, ללכת ולהתחסן , למען בריאותם ולמען בני משפחתם והסובבים אותם.

מה תאמר לכל אלו שלא רוצים להתחסן?

"אני מבקש למי שעדיין לא התחסן לכו להתחסן. הנגיף לא מכיר את המשפט 'לי זה לא יקרה' ובהזדמנות זו ברצוני לאחל החלמה מהירה לחולים ורפואה שלמה".

כמחזיק תיק הרווחה, עד כמה הקורונה הגבירה את העוני בעיר?

"כמחזיק תיק הרווחה זה למעלה מעשור שני בעיר בת ים. אין ספק שהקורונה תרמה ועדיין תורמת למשבר ולקשיים כלכליים בקרב משפחות רבות במדינת ישראל וכן בעיר בת ים".

"משפחות רבות שהיו עד לפני הקורונה במעמד הבינוני , במהלך השנה הפכו למשפחות מעוטות יכולת עם קשיים יומיומיים, הן במצרכי מזון הן בתשלומים שוטפים, כגון, ארנונה, חשמל , שכר דירה , תרופות ועודד. נתון הבקשות לסיוע עלה בעשרות אחוזים".

"לצערי יש לכך השלכות גם בנושאים נוספים כמו: אלימות במשפחה ואלימות כלפי נשים בפרט. גם בנושא נזה יש עליה של עשרות אחוזים. תקופות הסגר משפיעות וגורמות לסיר לחץ כלכלי ומשפחתי קשה מאוד".

איך לדעתך צריך לפתור את השבר הכלכלי, ובפרט כיצד יש לתקן את הנזקים שחוו העסקים קטנים?

"אין ספק שיידרש זמן רב על מנת לתקן את נזקי הקורונה. חשוב להחזיר את המשק לפעילות מחודשת לפי תו של משרד הבריאות, וזה על מנת שהתושבים יחזרו למעגל העבודה ולהוריד את הלחץ הכלכלי. כמו כן לתגבר את לשכות התעסוקה במגוון רחב של קורסים והכשרה מקצועית, בעיקר לאלו שעיבדו את מקום עבודתם פרנסתם ולא מעט את כבודם. מאחל לתושבי העיר בריאות טובה ורפואה שלמה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות