עיריית בת ים
צילום: מורן בן זכאי

העירייה תפנה לבג"צ ולשר החינוך בבקשה להחזיר לפעילות את מערכת החינוך

ראש העיר, צביקה ברוט, הודיע כי יגיש עתירה דחופה לבג״צ, בדרישה לחייב את המדינה להחזיר את מערכת החינוך לפעילות; ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, עו"ד אלי יריב, פנה במכתב אל שר החינוך יואב גלנט, בבקשה לאשר פתיחה מחודשת של הלימודים

פורסם בתאריך: 24.2.21 08:00

ראש העיר, צביקה ברוט, הודיע אמש (ג', 23.2) כי יגיש עתירה דחופה לבג״צ, בדרישה לחייב את המדינה להחזיר היום מאות אלפי ילדים בגנים ובכיתות הנמוכות בעיר ללימודים.

מהעירייה נמסר כי מדובר בילדים המתגוררים בעשרות רשויות שהגיעו לציון הרמזור ולרף החיסונים הנדרשים על ידי משרד הבריאות כדי לפתוח את מערכת החינוך, אך במשרד הבריאות מסרבים להחזירם ללימודים עד שבוע הבא, כיוון שלדבריהם אין להם יכולת לעדכן את רשימת הערים במהלך השבוע.



״זה הזוי שתושבי בת-ים, יחד עם מאות אלפי תושבים ביישובים נוספים, התאמצו מאד כדי להוריד את התחלואה ולהעלות את מספר המתחסנים – ולמדינה אין פנאי לבצע פעולה פשוטה, שלוקחת חצי שעה, אשר תאפשר הישרה של מאות אלפי ילדים ללימודים כבר מחר״, מסר ראש העיר ברוט.

כמו כן נמסר כי ראש העיר ברוט נמצא כעת בקשר עם הנהלת מרכז השלטון המקומי ועם ראשי רשויות נוספות, וכוונתו היא לבקש מבג״צ לחייב את המדינה להשיב במהירות לעתירה – אותה צפוי להגיש עו״ד אילן בומבך – ולהסביר מדוע לא יבוצע עדכון נוסף של רשימת הערים כבר באופן מיידי.

במקביל לעתירה שצפויה להיות מוגשת לבג"צ, פנה ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך עו"ד אלי יריב, במכתב לשר החינוך יואב גלנט, בו הוא מבקש ממנו לאשר פתיחה מחודשת של מערכת החינוך בהקדם האפשרי.

"הריני פונה אליך בשמי ובשם עשרות אלפי הורים ותלמידים מוטרדים, בדרישה חד משמעית להחזיר את מסגרות החינוך בעיר בת-ים לפעילות לאלתר", נכתב בתחילת המכתב. "בת-ים נמצאת בתוכנית הרמזור בניקוד 6.6 וחצתה את סף 70% מתחסנים מעל גיל 50, לאחר מאמצים אדירים שביצענו כרשות. כלומר העיר נמצאת בתחום המתווה שקבעה הממשלה המאפשר פתיחת מסגרות החינוך, אך למרות זאת, פתיחת מערכת החינוך צפויה להתרחש רק בעוד מספר ימים".

כמו כן כתב עו"ד יריב במכתב כי "הילדים רוצים וצריכים לחזור למקום השפוי והנכון עבורם – לבית הספר לכיתות, למפגשים בין החברים, למורים ולשגרת חייהם. כל יום שבו ממשלת ישראל מתמהמהת לאשר לנו לפתוח את מערכת החינוך הינה נזק חסר תקדים שאין לו שום בסיס בריאותי או מקצועי", וכן הוסיף בפירוש כי "אם המצב הזה יימשך, ולא נקבל את האישור הנדרש על ידי הממשלה, אנו נאלץ כרשות לפתוח את מערכת החינוך באופן עצמאי לכל הורה המעוניין לשלוח את ילדיו".

"על אף עמידתנו ביעדי המתווה, והנכונות שהוכיחו תושבי העיר בפעולות שביצענו והפחיתו את התחלואה בעיר, אנו לא נהסס במקביל לפנות לבג״צ לחייב את הממשלה לאשר את פתיחת מערכת החינוך בעיר", כתב עו"ד יריב לסיכום. "אני בטוח שטובת תלמידי ישראל עומדת כנר לרגלייך, ולכן אבקשך לאשר את פתיחת מערכת החינוך בעיר בת-ים לאלתר".

 



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות