(צילום: סוטיריוס איקונומו, מתוך אתר העירייה)
(צילום: סוטיריוס איקונומו, מתוך אתר העירייה)

המשנה לראש העיר גידרון: "אין לפתוח את החינוך לגיל הרך, צריכים מתווה הגיוני ומעשי"

חברת המועצה והמשנה לראש העיר, רחל גידרון, מספרת על קשיי ההתמודדות של העיר עם הפתיחה המחודשת של מערכת החינוך, קצב ההתקדמות של מבצע החיסונים העירוני והדרך הנכונה לפתוח מחדש את המסחר ומוסדות התרבות

פורסם בתאריך: 18.2.21 07:38

חברת המועצה והמשנה לראש העיר, רחל גידרון, מספרת על קשיי ההתמודדות של העיר עם הפתיחה המחודשת של מערכת החינוך, קצב ההתקדמות של מבצע החיסונים העירוני והדרך הנכונה לפתוח מחדש את המסחר ומוסדות התרבות.

בת ים עדיין כתומה, וטרם ברור מתי תוכל מערכת החינוך להיפתח על פי המתווה שקבעה הממשלה. במידה והתחלואה תישאר על כנה גם בעוד מספר שבועות, האם תתמכי בפתיחה של מערכת החינוך כשהעיר עדיין מוגדרת כתומה?

"הקושי של הילדים שאינם פוקדים את בתי הספר הוא בלתי נתפס. אני בעצמי רואה עד כמה הנכדים שלי סובלים. עם זאת, אי אפשר לפתוח את החינוך כאשר נראה שהמגיפה פוגעת כעת בגילאים נמוכים יותר לרבות בני נוער וילדים".

האם יש למצוא חלופות לפתיחת מערכת החינוך, לרבות קפסולות בשטח הפתוח? מה לגבי פתיחת הלימודים בכיתות י"א וי"ב רק למי שחוסן?

"בהחלט. חייבים למצוא חלופות. גם אם החלופות לא תיתנה מענה ומעטפת שלמים, הן לפחות תאפשרנה קשר בלתי אמצעי וישיר בין המורים לתלמידים ובין תלמידים לחבריהם. החלופות משמעותיות מאוד גם מבחינה נפשית לילדים".

האם יש לכל הפחות לפתוח את מערכת החינוך לגיל הרך?

"במצב הקיים ובעיקר כאשר הפעוטות נדבקים ללא תסמינים ומדביקים, וללא מתווה המונע הדבקה, אין לפתוח את החינוך לגיל הרך. המערכת זקוקה בדחיפות למתווה הגיוני ומעשי".

עד כמה את מודאגת מכך שהתחלואה בבת ים עדיין נותרה גבוהה?

"אני מודאגת מאוד מכך שהתחלואה גבוהה בבת ים ואני מבקשת מכולנו: בואו נשמור היטב".

נכון לתחילת השבוע, כ-45 אחוזים מתושבי העיר כבר התחסנו במנה הראשונה, מכ-31 אחוזים מתושבי העיר התחסנו במנה השנייה. האם את מרוצה מהנתונים?

"נתוני ההתחסנות בעיר שלנו אינם מספיקים. כולם חייבים לגשת להתחסן. בעיקר האוכלוסיה הצעירה. חיסון באחוזים גבוהים של ההורים בשכבת הגיל 25-40 יאפשר גם פתיחה בטוחה יותר של מוסדות החינוך".

האם לדעתך, בשלב זה, כבר נכון יהיה לפתוח את המסחר בקניונים בכפוף לתו הירוק? מה דעתך על המהלך של קניון בת ים בשבוע שעבר?

"עם כל הרצון לראות המסחר בעיר פתוח ואת הסוחרים חוזרים לעבוד ולהתפרנס, אני אינני בעד פתיחתן של חנויות הקניון בניגוד להנחיות".

מתי לדעתך יוכלו מוסדות התרבות בבת ים להיפתח? האם יש מתווה שאת תומכת בו?

"אני מקווה שאכן תוך מספר ימים יפתחו מוסדות התרבות כולל הופעות תוך כדי שמירת הנחיות. בקיץ שעבר היה מתווה שאפשר הופעות באוויר הפתוח בקפסולות ובישיבה. אני מניחה שמזג האוויר האביבי שיגיע בקרוב יאפשר לקיים אירועים במקומות פתוחים כמו האמפי תיאטרון שלנו בטיילת".

"בנימה אישית, תקופת הקורונה היא תקופה מורכבת ומאתגרת. הברור והידוע , איננו עוד ברור או ידוע. אני מאחלת לכל תושבי העיר שנוכל בקיץ הזה לשבת בטיילת לקפה, ללכת לים, לקנות בקניון ובכלל ליהנות מהעיר שלנו בלי נגיפים ובלי מסיכות כירורגיות".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות