תחלואת הקורונה וראש העיר צביקה ברוט (צילומים: diy13 / shutterstock.com, מורן בן זכאי)

ראש העיר, צביקה ברוט: "פתיחת מערכת החינוך והעסקים היא בראש סדר העדיפויות שלי"

ראש העיר, צביקה ברוט, חושב כי יש לקיים מפגשים חד פעמיים עם תלמידים בהתאם למתווה שהוכן מראש כדי לסייע להם מבחינה חברתית ורגשית. נכון לעכשיו, המתווה לא יכלול את גני הילדים כדי לשמור על הנחיות משרד הבריאות. ריאיון

פורסם בתאריך: 15.2.21 07:37

גם שבוע זה נפתח כאשר צבע הרמזור של בת ים חזר להיות כתום, זאת לאחר כשבוע שעיר הוגדרה כאדומה. יחד עם זאת עוד מוקדם לציין אם העיר נמצאת מאחורי גל התחלואה הנוכחי, או שמא מדובר בדעיכה זמנית בלבד. בריאיון מיוחד ל"השקמה בת ים" אומר ראש העיר, צביקה ברוט, כי למרות שעם נתוני התחלואה הקיימים עדיין לא ניתן לפתוח את מערכת החינוך, העירייה השיקה פעילויות חינוכיות חלופיות עבור תלמידי העיר אותן ארגנה באמצעות מתווה מיוחד.

"לשמחתי מערכת החינוך אצלנו כן תקיים מפגשים אישיים עם תלמידים, על פי מתווה שעבדנו קשה כדי להרים אותו. המטרה היא לאפשר לילדים פעם או פעמיים בשבוע לקיים מפגשים קצרים של עד תשעה ילדים בכל פעם, מה שלדברי המומחים יחזק אותם מאד מבחינה רגשית וחברתית", אומר ברוט ומוסיף, "עם זאת, הנחיתי שהמתווה לא יהיה חובה ומנהלות שיראו כי ההורים אצלם מעדיפים להמשיך למידה מרחוק, כמובן שנאפשר זאת. נכון לעכשיו המתווה לא כולל גני ילדים, כפי שעושות רוב הערים הגדולות בארץ, כדי לשמור על הנחיות משרד הבריאות".



האם יש למצוא חלופות שיאפשרו את החזרת הלימודים בצורה כלשהי בבת ים?

"כפי שעשינו בכל גלי התחלואה עד היום, גם בגל הנוכחי אנו עובדים קשה מסביב לשעון, עם צוות יועצים ברמה הגבוהה ביותר, כדי לנהל את משבר הקורונה בצורה מיטבית ולהביא לירידה מהירה בתחלואה. אנחנו צופים לפי המודלים שלנו שזה יקרה בקרוב ואז נוכל להחזיר את הילדים בהדרגה ללימודים".

האם אתה תומך בלמידה בקפסולות בשטח הפתוח?

"כפי שציינתי אנחנו תומכים בזה לא בתור מתווה כולל אלא במפגשים חד פעמיים. בתחילת השבוע הודעתי, יחד עם חבריי ראש עירית חולון וראש עיריית ראשל״צ, שלא נסכים לטרלל את הילדים וההורים במתווה זיג זג, אבל כן נאפשר מפגשים חד פעמיים להורים שירצו זאת".

האם יש לכל הפחות לאפשר את פתיחת החינוך של הגיל הרך?

"כאמור, הבריאות מעל הכול. פתיחת מערכת החינוך ופתיחת העסקים הם בראש סדר העדיפויות שלי, והם הראשונים שנפתח ברגע שלא תהיה סכנה בריאותית. כרגע ניתן לקיים רק מפגשים מצומצמים אבל אני מאמין ומקווה שתוך זמן קצר נוכל להרחיב זאת".

האם העירייה תציג לממשלה תוכניות משלה לפתיחת החינוך בעיר?

"לשמחתי עשינו זאת. המתווה שגיבשנו למפגשים מצומצמים באוויר הפתוח הועתק גם לערים אחרות, ואני שמח שהממשלה קיבלה את דרישתי, יחד עם ראש עיריות חולון וראשון לציון, שלא לעשות למידה בזיג זג, יום כן ויום לא. המתווה הנוכחי הגיוני הרבה יותר ואני שמח שהממשלה אימצה אותו לכל הארץ".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות