אילוסטרציה כיתה ריקה וסגן ראש העיר אלי יריב (צילומים: Shutterstock וראובן קפוצ'ינסקי)

סגן ראש העיר, אלי יריב: "עיריית בת ים ערוכה לפתיחת בתי הספר בראשון הקרוב"

סגן ראש העיר של בת ים, שהפכה השבוע לאדומה, לא חושב שהסגר האחרון היה כישלון: "ראינו ירידה בשיעורי ההדבקה". לגבי קצב המתחסנים בעיר: "לא מספיק. חייבים להתחסן עוד ועוד - ובעיקר צעירים וצעירות". ריאיון

פורסם בתאריך: 11.2.21 08:04

לאחר חודש של סגר של מגבלות וסגירת מערכת החינוך, השבוע הוצג בקבינט הקורונה המתווה לפתיחת מוסדות החינוך והמסחר, תחילה בערים צהובות וירוקות- המהוות מיעוט מכלל היישובים מארץ. ואילו באותו הזמן, בת ים הפכה לעיר אדומה כשלארונה עברה את ציון 7.6 בסולם הרמזור, עם מעל 1,000 חולים פעילים בשטחה.

בראיון ל"השקמה בת ים" אומר סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אלי יריב, כי הוא מבין שעם הזמן נשחקה המשמעת של הציבור, ולצד התפשטות המוטציה הבריטית, לא היה כמעט סיכוי לעיר שלא להגיע אל מצב התחלואה הנוכחי. "קשה לשמור על משמעת של סגר לאורך תקופה כל כך ארוכה ואנשים באופן טבעי נוטים 'לחפף'״, אומר יריב. "ההסבר הזה לא מצדיק חלילה התנהגות לא אחראית אבל זו המציאות שהעירייה והממשלה מתמודדות אתה. כולנו מחכים להשפעה של החיסונים אשר תגיע רק אחרי 5 מיליון מתחסנים, ואז נוכל לראות ירידה בהתפשטות המגיפה. עיריית בת ים ערוכה לפתיחת בתי הספר ביום ראשון הקרוב ולפתיחה הדרגתית של העסקים". יריב מוסיף ואומר כי חרף המספרים הקיימים, הוא לא חושב שהסגר האחרון היה כישלון. "הסגר לא נכשל כי ראינו ירידה בשיעורי ההדבקה, אבל גם לא הצליח ב-100 אחוז מהסיבה שציינתי לעיל – עייפות מהסגרים".



אתה מודאג ממצב התחלואה בעיר?
"כן. כמו כל אחד אחר, אבל אני מאמין שבעוד זמן קצר נתחיל לראות את ירידת התחלואה עם העלייה במספר המתחסנים".

מה לדעתך היה אפשר לעשות אחרת כדי שההדבקה בעיר תרד?
"העירייה הפעילה פיקוח עירוני על מנת למנוע התקהלויות וייתכן שהיה צריך להפעיל יותר כוח אדם ליותר שעות. אנחנו נתחקר את הנתונים ונפעל בהתאם לתוצאות התחקיר".

אחד המגזרים שנפלו בין הכיסאות במהלך השנה האחרונה הם תלמידי מערכת החינוך, ובכללם בני הנוער שנשארו בבית במשך תקופות ממשוכות וללא מסגרות חינוכיות, בני נוער רבים מוצאים את עצמם בתקופה זו משוטטים ברחובות גם בשעות המאוחרות של הלילה. עוד עולה כי במהלך משבר הקורונה חלה עלייה של הפשיעה בקרב בני נוער. אנו שואלים את יריב מדוע לא חלה יוזמה לגיוס בני הנוער כמתנדבים שיסייעו לפיקוח והשיטור העירוני לאכוף את תקנות הקורונה במרחב הציבורי. "המשימה של פיזור התקהלויות אינה פשוטה ומאתגרת גם לכוחות שיטור ופיקוח עירוניים. אנחנו אבל מפעילים בני נוער במשימות חשובות אחרות שקשורות לתופעות לוואי של הקורונה".

גם בזמן הסגר ראינו התקהלויות ספונטניות בגינות ציבוריות ובמגרשי ספורט. מדוע העירייה לא פעלה לחסום פיזית מתקני משחקים ולנעול מגרשי כדורגל?
"העירייה סגרה את החניונים בשפת הים כדי למנוע הגעת מטילים בשבת. יחד עם זאת, לא ניתן לשים שוטר או פקח על כל אזרח. צריכה גם התנהגות אזרחית אחראית".

האם תתמכו בפתיחה של מוסדות התרבות למחוסנים בשבועות הקרובים?
"כן אנחנו בעד פתיחה של מוסדות תרבות במגבלות. התרבות חשובה לאיכות החיים לתושבים ולאמנים ואנחנו מעוניינים להחזיר את חיי התרבות בהדרגה".

כבר 41 אחוזים מתושבי העיר הלכו להתחסן, האם אתה מרוצה מהנתון?
"לא מספיק. חייבים להתחסן עוד ועוד ובעיקר צעירים וצעירות. אל תאמינו לשמועות סיפורים ופייק ניוז. לכו להתחסן בשבילכם ובשביל משפחותיכם וקרוביהם".

מתי לדעתך נוכל לחזור לחיים רגילים, יותר או פחות, כפי שהיו לנו לפני הגעת הקורונה?
"אני מעריך שאחרי פסח תהיה נקודת המפנה, אבל לא נחזור לחיים רגילים כפי שהכרנו לפני המגיפה ונצטרך להמשיך עם מגבלות כלשהן גם בשנה שנתיים הקרובות".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות