רכב משטרה
צילום: משטרת ישראל

סופ"ש נוסף של סגר מהודק בעיר: למרות הסגר ואחוז המתחסנים הגבוה, התחלואה ממשיכה להיות גבוהה

במשרד הבריאות חוששים כי החזרה לשגרה תהיה מהירה מדי ועשויה להוביל לעלייה בתחלואה ולעומס כבד בחולים קשים בבתי החולים

פורסם בתאריך: 31.1.21 08:15

לאחר סוף שבוע נוסף של סגר שבו העסקים סגורים ומערכת החינוך סגורה, עדיין ישנה עלייה במגמת התחלואה העירונית והארצית.
עלייה זו הובילה את משרד הבריאות להמליץ על הארכת הסגר לאור הנתונים והמוטציות שהתגלו שביחד עשויים להוביל לעומס כבד של חולים קשים בבתי החולים.

במסגרת הסגר נאסרת בין היתר גם התקהלות של מעל חמישה אנשים איש בחלל סגור ויותר מ-10 אנשים בשטח פתוח, לרבות בעת תפילה, נאסרת שהייה בבית של אדם אחר ונאסר לקיים ספורט קבוצתי או ספורט זוגי שלא בין בני אותו הבית או אותה המשפחה הגרעינית.



בתגובה לעלייה במספר הנדבקים, משרד הבריאות הודיע כי תורחב הזכאות לקבלת חיסון נגד קורונה, שמעתה יינתן לבני 35 ומעלה ולא רק לבני 45 ומעלה כפי שהיה עד כה, כאשר שינוי זה אינו מותנה בהמשך הסגר. זאת לאחר שגם בשבוע שעבר הודיעו קופות החולים כי החלו לזמן בני 18-16 להתחסן נגד קורונה; ככל הנראה לאפשר את חזרתם של הלימודים לסדרם בתום הסגר וכדי לאפשר את בחינות הבגרות.

בהתאם לנתונים שפרסם משרד הבריאות בשבוע שעבר, למעלה מ-30 אחוזים מתושבי העיר כבר התחסנו נגד קורונה, כאשר כ-20 אחוזים התחסנו גם במנה השנייה של החיסון. אך במקביל נמדדה עלייה בתחלואה עם דיווח אחרון על 792 מקרים של חולים פעילים בעיר כפי שהתקבל בסוף השבוע.

ממרחב איילון של המשטרה, שמופקד בין היתר על אכיפת יישום הנחיות משרד הבריאות במסגרת הסגר, נמסר כי הוקצה כוח אדם מיוחד לטובת אכיפת תקנות משרד הבריאות בבת ים ובערים נוספות באזור. במסגרת פעילויות האכיפה ערכה המשטרה ביקורת בעסקים, רשמה דו"חות ללקוחות שהפרו את תנאי הסגר וקנסה בעלי עסקים שפעלו ללא היתר או לא לפי היתרי התו הסגול של משרד הבריאות. מהמשטרה נמסר כי "הציבור נקרא כעת לגלות אחריות אישית וציבורית, וכי יש להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומם משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות