אלי יריב
צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

מחזיק תיק החינוך בעיר: "צריכים לפתוח את בתי הספר"

מחזיק תיק החינוך בעירייה, אלי יריב, מספר על השאיפה של מערכת החינוך לחזור לשגרה, הנזק שנגרם לילדים שיושבים בבית והצורך לשינוי גישה בהתמודדות עם משבר הקורונה

פורסם בתאריך: 19.1.21 07:32

במהלך הימים האחרונים, בעיקר עקב התרחבות מבצע החיסונים הארצי שכבר הגיע ליותר מ-2 מיליון תושבים במדינה, סקטורים שלמים בחברה חזרו לקוות לשוב במהרה לחיי השגרה שהיו קיימים לפני הקורונה.

אחד הנושאים החמים ביותר על סדר היום הציבורי בנושא החזרה לשגרה הוא עתידה של מערכת החינוך לאחר היציאה ממתכונת הסגרים. מחד, קולות רבים דורשים כי היא זו שתיפתח ראשונה, מיד לאחר הסגר, לכל הפחות לשכבות הגיל הנמוכות, אך במקביל קיים חשש כי דווקא מערכת החינוך עלולה להיות המקום בו מתחילות הכי הרבה שרשראות הדבקה, בעיקר כיוון שנכון לעכשיו ילדים מתחת לגיל 16 אינם מתחסנים.



מחזיק תיק החינוך בעיריית בת ים וממלא מקום ראש העיר, אלי יריב, סובר כי קיים חשש אמיתי לעתיד הישגיהם של התלמידים בעיר, שלמעלה משנה לא קיימו לימודים בצורה סדירה, ומוסר כי "שנת הלימודים הקודמת בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים לא מוצתה, ואפשר לומר בוודאות ששנת לימודים הנוכחית גם תהיה דומה לקודמתה, אם לא יעשו מהלכים שונים להחזרת התלמידים למסגרות".

"החזרת התלמידים ללימודים לאחר הסגר הנוכחי שבו חלק גדול מאוכלוסייה קיבלה חיסון צריכה להיות שונה ממה שהיה קודם, זאת על מנת לא להגיע למצב של הפסקת הלימודים שוב. יותר מהכל, צריך להבין שישיבה של הילדים בבית מול המסכים פוגעת פגיעה בלתי הפיכה בהתפתחות החברתית והחינוכית שלהם, מעלה את אחוז הנשירה ומגדילה את הפערים באוכלוסייה ובמיוחד בקרב הדור הצעיר, באופן שיורגש בשנים הקרובות".

צריך לדעתך לפתוח את בתי הספר?

"ברור שצריכים לפתוח את בתי הספר. ככל שאתה מוציא את הילדים מהבית אל המסגרות, זה יותר בריא לנפש של הילדים, וזאת על אף הסכנה להדבקות".

"הפעם יש צורך לעשות חישוב מסלול מחדש ולקיים מתווה אחר מזה שהיה בתוקף עד כה, בו יוכלו בתי הספר לחזור ולקיים לימודים סדירים ייתכן כי בעזרת שיטת המשמרות, שהייתה נהוגה בעבר, לפיה הלימודים בבית הספר יהיו מחולקים לשתי משמרות של בוקר ואחר הצהריים. חייבים לעשות זאת על מנת שבתוך כמה שבועות תלמידים ומורים ברחבי הארץ לא ידבקו בקורונה והלימודים יפסקו בשנית, חייב להיות תכנון אחר ומתווה אחר, בו על כל צוותי החינוך להתחסן, כיוון שעובד חינוך הוא עובד ציבור וחלה עליו אחריות מוגברת לשלום תלמידיו וצוותי ההוראה שעובדים איתו".

"במתווה החדש צרכים לאפשר לילדים לחזור רק כאשר כל הצוותים יהיו מחוסנים ולפתוח את בתי הספר בשיטת המשמרות, שיטה שהייתה נהוגה בעבר. לפי השיטה הזו. ברור שכל המתווה חייב להיות מוסכם עם ארגוני המורים והממשלה, אך ברור גם שהלמידה מרחוק הוכיחה את יעילותה, אולם לא מוצתה, כאשר רק בין 50 ל-60 אחוזים מהתלמידים השתתפו בשיעורי זום, המורים מותשים מהלמידה וגם התלמידים לא בדיוק עפים על זה. למידה חייבת להיות גם חוויה חברתית, ולכן חזרה ללימודים מחויבת במציאות, אולם בשיטה שונה שאינה חוזרת על אותן טעיות שנעשו בסיבוב הקודם".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות