המקלט מקלט ציבורי בדב הוז, צילום עיריית בת ים
המקלט מקלט ציבורי בדב הוז, צילום עיריית בת ים

הושגה הסכמה: המתפללים במקלט ברחוב דב הוז יעברו למתחם אחר

לאחר שבועות של עימותים בין תושבי שכונת שיכון ותיקים לבין המתפללים בשכונה, הושגה הסכמה. המתפללים ימצאו מקום חלופי שלא יפריע לשכנים

פורסם בתאריך: 14.1.21 07:33

לאחר כמה שבועות של עימותים בין חלק מתושבי שיכון ותיקים לבין המתפללים שהחלו לפעול בשכונה, הושגה הסכמה בין הצדדים: על פי הסיכום, המתפללים צפויים לפנות את המקלט הציבורי שבו פעלו ולקבל מקום פעילות חלופי וקבוע באזור אחר בעיר. העימותים בנושא החלו כבר לפני כמה שבועות; מקלט ציבורי הממוקם ברחוב דב הוז שבשכונה, הפך לבית כנסת שהכיל בתוכו קהילה של מתפללים. בעקבות תקנות הקורונה שאסרו על התקהלות בתוך מבנים סגורים, נאלצו המתפללים להעביר את קיום תפילותיהם אל מחוץ למקלט, בשטח פתוח הגובל בבתים רבים של תושבים. הדבר הובל לתלונות של חלק מתושבי האזור כי התפילות מפריעות להם, בפרט במהלך השבת.



"התפילות שכאן ממש מרעישות לנו. כבר בשבת בבוקר אנחנו שומעים המון אנשים עושים רעש והדבר הזה נמשך עד 11:00 בבוקר", מספרת תושבת השכונה. "גם בצהריים יש שם רעש והמתפללים נמצאים מתפילת מנחה עד מוצאי שבת. אני מבינה שבגלל הקורונה יש אילוצים להתפלל בחוץ. אבל אי אפשר שיהיה הרבה רעש".

מצב עדין זה גרר אחריו עימותים שהתפתחו במקום שאף בחלקם נאלצו ניידות משטרה להגיע למתחם. בשלב מסוים פנו שני הצדדים לעירייה בבקשה לסייע במציאת פתרון לנושא.

בימים האחרונים הושגה הסכמה על פינוי המתחם והעברתו לאזור אחר, זאת בין היתר לאחר שראש העיר שוחח עם שני הצדדים והבטיח למצוא מקום חלופי עבור העמותה שמפעילה בית הכנסת וזאת על מנת שיעברו לאזור אחר שלא יפריע לשכנים. במקביל רב העיר, הרב אליהו בר שלום, פרסם מכתב בו הורה לאנשי העמותה לעזוב את השכונה כדי למנוע עימותים – ואמר כי מהות הפעילות היא לקרב לבבות ולא להביא למחלוקת. בשלב זה יפעלו הצדדים באיתור מקום חלופי עבור הקהילה".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "כעת צפויים הצדדים לפעול בתקופה הקרובה כדי לאתר מקום חלופי המתאים לפעילות העמותה ואז יבוצע המעבר בפועל. בינתיים התחייבו אנשי העמותה לפעול לצמצום החיכוך עם השכנים עד למעבר למשכן הקבע שלהם".

 



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות