טיילת בת ים
טיילת בת ים

מדד איכות החיים: מצבה של בת ים השתפר ביחס לשנים קודמות

יחד עם זאת, עולה מהנתונים כי רבים מתושבי העיר הקשישים חשים תחושת בדידות: 33.7 אחוז לעומת 20.1 בממוצע הארצי

פורסם בתאריך: 29.12.20 15:36

מדד איכות החיים בערי ישראל שפרסמה היום (שלישי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מצביע כי העיר בת ים רשמה שיפור במדדי איכות החיים של תושביה. יחד עם זאת, יש לציין כי המדדים שנבדקו בדו"ח הם מדדים אישיים הכוללים למשל מצב בריאותי, תחושת בדידות, אמון בממשלה ושביעות רצון מהמצב הכלכלי, והם אינם מדדים הנוגעים לתפקוד משרדי הממשלה או לתפקוד הרשויות המקומיות.

מדובר במדד שנתי הבודק שורה של פרמטרים הנוגעים לאיכות חיים, בריאות, אמון ציבורי בממשלה ושביעות רצון מהמצב הכלכלי, בקרב תושבי 16 הערים הגדולות במדינה. המדד מתפרסם למרות שהשנה היו קריאות להשהות את פרסום המדד, מחשש שמשבר הקורונה עלול להשפיע על התוצאות. עם זאת, יש לציין כי המדד שמתפרסם כיום משקף את הנתונים לשנת 2019 ולכן אינו מושפע מהקורונה. הדו"ח הראה כי במהלך השנה האחרונה חל שיפור במדד איכות העיר בת ים, בה נרשם שיפור ב-15 מדדים בהם מצבה של העיר טוב יותר מהממוצע הארצי. עם זאת, ישנם עדיין 29 מדדים בהם המדדים נמוכים יותר.



בין הנתונים שבהם בלטה בת ים במיוחד בדו"ח הוא שיעור תמותת התינוקות, שהינו מהנמוכים ביותר בארץ- 0.9 אחוז לעומת 3 אחוז בממוצע הארצי. בנוסף, תושבי בת ים שבעי רצון מהתחבורה הציבורית בסביבת המגורים שלהם, הרבה יותר מתושבי הערים האחרות – 66.2 אחוזים  לעומת 41.3 אחוזים בערים הגדולות האחרות. בנוסף, גם האמון של התושבים בממשלה גבוה מהממוצע ועומד על 53.7 לעומת 41.3 אחוז בערים אחרות.

מבין המדדים הנמוכים שדורשים עדיין שיפור ניתן למצוא בראש הרשימה את ההשמנה בקרב ילדים בכיתות א' (27 אחוז לעומת 18.4 בערים אחרות). גם שיעור ההצבעה לכנסת בעיר נמוך יותר משמעותית מהממוצע הארצי (52 אחוז הצביעו לעומת 69.8 אחוז בממוצע הארצי), וכן רבים מתושבי העיר הקשישים חשים תחושת בדידות (33.7 אחוז לעומת 20.1 בממוצע הארצי). הנתון האחרון מיוחס לאוכלוסיית הקשישים הגדולה בעיר בת ים. בנוסף, במדד שביעות הרצון מהחיים באופן כללי, מתקרבת בת ים לממוצע הארצי אך עדיין לא עברה אותו: 80.1 אחוזים מתושבי בת ים מרוצים מחייהם באופן כללי, לעומת 88.8 אחוז מתושבי הערים הגדולות האחרות.



תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות