דיכאון ייאוש אילוסטרציה
אילוסטרציה שאטרסטוק

בתקופת הקורונה: שירות חדש שמסייע לבני נוער לצאת מהדיכאון

מרכז הדספייס בת ים מקים בימים אלה שירות חדש המעניק תמיכה מרחוק וטיפול מקצועי מקוון לצעירים הסובלים מקשיים רגשיים

פורסם בתאריך: 21.12.20 12:57

בעקבות משבר הקורונה, מתמודדים בני נוער רבים ברחבי הארץ עם משברים נפשיים. הריחוק החברתי והעדר השגרה, גורמים פעמים רבות לתופעות של דכאון, חרדה, הפרעות אכילה והתמכרות למסכים. לשם כך, מקימה בימים אלה "הדספייס ישראל", המפעילה את מרכז הדספייס בת ים, שירות תמיכה מרחוק וטיפול מקצועי מקוון לצעירים הסובלים מקשיים רגשיים. השירות החדש מיועד לצעירים בגילאי 12-25 מבת ים ומכל הארץ, ללא צורך לצאת מהבית ולהגיע לקליניקה.



מי שכבר התנסתה בשירות של הדספייס היא סטודנטית, בת 25 מבת ים, אשר עבדה לפני הקורונה ויצאה לשלושה חודשי חל"ת מיד עם הגל הראשון. בינתיים היא חזרה לעבוד במקום אחר. "אני הבן אדם הכי מסודר ומטוקטק", היא מספרת, "אי הוודאות והחשש הכלכלי הובילו אותי לחרדות של מה יהיה והקורונה רק העצימה את החרדות".

על הטיפול שקיבלה בהדספייס סיפרה כי, "הטיפול נתן לי להבין שאני לא לבד, הבנתי שאני לא שונה, ושלפנות לאיש מקצוע זה לא בושה, קיבלתי את היכולת לשים את הפוקוס על הדברים הטובים ולא רק על מה שאפור. בתקופת הסגר המפגשים יתקיימו און ליין והשירות היה יעיל, המטפלת שלי הייתה כל כך מקסימה, זה הקל עלי גם בפן של הגעה למרכז הטיפולי".

 

ד"ר הלה הדס, מנכ"לית עמותת "אנוש", העמותה הישראלית לבריאות הנפש: "המציאות מראה שבני הנוער חווים משברים נפשיים בעקבות הקורונה. בתי הספר הסגורים, הלימודים מרחוק, הריחוק הפיזי היוצר בידוד ונתק חברתי ושיבוש חריף שלהשגרה המוכרת והיציבה – כל אלה משפיעים על מצבם הרגשי של הצעירים וחלקם אף חווים דיכאון, חרדות, הפרעות אכילה".

"הקושי גדול אף יותר בקרב צעירים שהוריהם הוצאו לחל"ת או שהעסק שבבעלותם נסגר ומצבם הכלכלי נפגע. ההורים עסוקים בהישרדות כלכלית, ואינם פנויים להכיל את המצוקה הרגשית של ילדיהם, ובוודאי שאין באפשרותם לממן טיפול רגשי ותמיכה מקצועית. בעזרת התרומות, נוכל להעניק טיפול מקצועי, נגיש ואפקטיבי לבני נוער וצעירים שהעסק של הוריהם נפגע בעקבות הקורונה, לנערים ונערות שחווים משבר נפשי ואינם יכולים לממן טיפול שכזה. זה הזמן לערבות הדדית. עזרו לנו לעזור להם", מוסיפה ד"ר הדס.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות