חן לב, דארוין באיי הגלפגוס, 2019, מגזרות נייר
חן לב, דארוין באיי הגלפגוס, 2019, מגזרות נייר

חנוכה של יצירה לילדים במוזיאוני בת ים

מוזיאוני בת ים מציגים תוכנית אמנותית מקורית לילדים במהלך ימי החג: כל הפרטים

פורסם בתאריך: 7.12.20 15:19

במוזיאון בת ים מוצגת תערוכת איור בשם "אגדות אמיתיות" אשר מתמקדת בגיבורי תרבות ומתאימה לכל המשפחה. הסיפורים שנכתבו אודות הגיבורים, מאת הסופר תום בייקין-אוחיון, כונסו בסדרת ספרי ילדים תחת השם 'אגדות אמיתיות'. בתערוכה, יוצאים איורי הגיבורים מדפי הספר, מתנתקים מהסיפורים ומקבלים חיים עצמאיים.



תערוכת "אגדות אמיתיות" מתמקדת בסיפורו של המלחין פיוטר איליץ׳ צ׳ייקובסקי, החוקר ומייסד תורת האבולוציה צ׳ארלס דארווין, המנהיגה המשפיעה כריסטינה מלכת שבדיה, פאטימה מוחמד אל-פיחרי ממרוקו שהקימה את האוניברסיטה הראשונה בהיסטוריה ויעקב אפשטיין, גיבור מקומי, מחשובי הפסלים הציבוריים בישראל.

בסדנאות היצירה שיועברו על ידי מדריכות המוזיאון במהלך החנוכה, ייחשפו הילדים ליצירות האיור מהתערוכה, ייצאו למסע בעקבות סיפורי האגדות והסיפורים של הדמויות האמיתיות, ייפגשו עם המאיירת חן לב ויתנסו בחומרים שונים וטכניקות עבודה של אמנים. בסוף החג תוצג תערוכה משותפת דיגיטלית, של תמונות שייצרו הילדים במהלך הפעילויות.

בין הפעילויות שיתקיימו במוזיאון לילדים יהיו:

  • ביום ראשון, ה-12 בדצמבר, הילדים יכינו מחברת סקיצות אישית וילמדו כיצד להשתמש בה, בהשראת יצירותיו של הפסל יעקב אפשטיין.
  • ביום שני, ה-14 בדצמבר, הילדים יפגשו את האמנית חן לב, מאיירת האגדה "צ׳ארלס דארוין – הילד שאהב חיפושיות”. הם ישמעו ממנה על מקורות ההשראה ואופן העבודה שלה, וייצרו מגזרות נייר צבעוניות יחד איתה.
  • ביום שלישי, ה-15 בדצמבר, הילדים ייצרו ריקועים בנחושת, בקווים ומרקמים שונים, בהשראת יצירותיה של ליהי וייס לסיפור "כריסטינה משוודיה חושבת אחרת".
  • ביום רביעי, ה-16 בדצמבר, הילדים ירשמו רישומי נוף, בהשראת יצירותיה של אדוה רודן לסיפור "האוניברסיטאות הראשונות בעולם".
  • ביום חמישי, ה-17 בדצמבר, הילדים יציירו ציור בצבעי פלסטלינה לצלילי מוזיקה, בהשראת יצירותיו של עידן ברזילי לסיפור "הנשמה של צ׳ייקובסקי".

כמו כן, ניתן לרכוש ערכת פעילות לחמישה ימים של יצירה בהשראת התערוכה. הערכה כוללת חומרים לפעילויות לילדים שיתקיימו בזום מדי בוקר, במהלך חופשת החנוכה, לגילאי 5-10. עלות הערכה היא 65 שקל באיסוף עצמי או 80 שקל במשלוח. לרכישת הערכה- לחצו כאן.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות