סכסוך שכנים אלים וממושך בעקבות פלישה לחצר הבניין

לטענת דיירים השכן שמשכיר דירה בבניין פלש לחצר הבניין: "הוא השתלט על המחסן, חדר האשפה, החניה והגינה". מנגד טוען השכן: "שיפצתי את הגינה לטובת כולם"

פורסם בתאריך: 6.12.20 11:51

סכסוך שכנים בבת ים לאחר שנבנתה דירה ללא אישור. לאחרונה, דייר המתגורר בשכירות ברחוב אנילביץ' בקומות העליונות גידר לפני מספר חודשים חניה בתוך החניון המשותף. בהמשך, גידר את החניה, הציב דלת פלדת ואת המחסן הסב לדירת מגורים, ללא הסכמת הדיירים.

הבניין ברחוב אנילביץ' מיועד לתמ"א 38 והשכנים חוששים שבשל הפלישה, הקבלן לא יוכל לבצע את העבודות. לטענת השכנים לאחר שהביעו את התנגדותם, נתקלו באלימות מצד השכן. "הוא זרק בלוקים לכיוון המטבח שלי ושבר לי את החלון ואת התריסים במטבח וקרע את חבל התליה. המשטרה היתה פה והגשתי תלונה במשטרה. בלית ברירה עברנו למלון", סיפר אחד השכנים.



שכן אחר סיפר שהוא ניסה למנוע את העבודות של הפועלים ולפרק את הגדר הלא חוקית בחניה. לדבריו תחילה נענה באלימות ולאחר שהיה נחוש בדעתו, השכן הפולש הזמין לו משטרה.

לטענת הדיירים אותו השכן משתמש בחשמל ובמים המשותפים לכולם במחסן שהוסב לדירה. "הוא התחבר לחשמל של הבניין ולצינורות מים של הבניין והעביר לדירה שבה הוא בונה". בעקבות תלונותיהם של השכנים נערך בסוף השבוע אסיפת דיירים שבהם נכחו גם בעלי הדירה של השכן.

מנגד, בשיחה עם "השקמה בת ים" מכחיש השכן את טענות הדיירים. "אני גר פה שנים אף פעם לא התלוננו עליי", הוא אומר, "לא פלשתי, ההפך, הבניין עוד מעט עובר תמ"א, שיפצתי את הגינה וכולם בערב יושבים שם. יש לכולם מפתח פרט לדיירת אחת שעושה את כל הבלגן וקיבלנו צו הרחקה אחד מהשנייה. אני לא בונה שום דירה. הכל המצאות. אני גר בקומה העליונה, יש לי אחלה דירה. החצר של כולם, מה שלא עשתה הועד כל השנים אני עשיתי תוך זמן קצר".

עוד מתברר כי לאחר פניות רבות לעיריית בת ים ולמפקח על רישום מקרקעין להמשך טיפול, הוצא צו מנהלי להפסקת העבודה, אך העבודות עדיין ממשיכות: "לאחר שהוגשו לי דוחות  – מיום 25/11/20 ומיום 30/11/20 והובררו לי העובדות אשר לפיהן יש לי יסוד סביר להניח כי מבוצעת עבודה אסורה – השתלטות על שטח משותף בקומת העמודים של הבניין". בהמשך צוין כי "אני מצווה בזאת להפסיק באופן מיידי את כל העבודה האסורה המתבצעת במקום הנ"ל בניגוד לחוק".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות