קורונה
מד"א בדיקות קורונה

מבצע ההגרלות במתחם הבדיקות: הזוכה בפרס הגדול גילה שנדבק בקורונה

תושב העיר שהיה ללא תסמינים והגיע להיבדק רק כדי לזכות בתלושי הקנייה גילה שנדבק בנגיף

פורסם בתאריך: 3.12.20 14:03

מבצע "נבדקת-זכית" בבת ים: תושב העיר שזכה בהגרלה גילה כי נדבק בקורונה. את הפרס הביאו לביתו של התושב סיירת המתנדבים העירונית.

בשבוע שעבר ערכה עיריית בת ים מבצע הגרלת תלושי קניות בשווי של 1,000 שקל לרשת המזון המקומית סופר דוש. במסגרת המבצע הוגרלו שלושה תלושים בין הנבדקים במתחם בדיקות הקורונה. זאת, במטרה לעודד את תושבי העיר להגיע למתחם ולהיבדק.

אחד הזוכים בהגרלה, אלי בן מרדכי, שנבדק במתחם העירוני, קיבל תשובה חיובית לקורונה ונאלץ להיכנס לבידוד. את הפרס שלחה לביתו סיירת המתנדבים העירונית, כאשר לתלושי הקנייה צורפה גם סלסלת פירות.

מתברר כי אלי הרגיש טוב ולא גילה כל תסמינים. הוא הגיע להיבדק כדי להיכנס להגרלה. בסופו של דבר, גילה כי הוא חיובי לנגיף. "ההגרלה והפרס הגדול גרמו לי להגיע ולהיבדק. לא חשבתי בכלל שנדבקתי בקורונה והופתעתי מאוד. בעקבות תוצאות הבדיקה נכנסתי מידית לבידוד והפסקתי להוות סיכון למשפחתי ולקרובים אליי".

ראש העירייה, צביקה ברוט, הוסיף: "אין ספק שהתושב זכה פעמיים. גם בפרס הכספי אבל בעיקר בשמירה על משפחתו והקרובים לו. הסיפור הזה מוכיח כמה ביצוע הבדיקות הן אבן דרך משמעותית במלחמה נגד הנגיף וקטיעת שרשראות ההדבקה".

כעת, בעקבות ההצלחה של המבצע העירוני, עיריית בת ים נערכת לימי בדיקות והגרלות נוספות.



עוד באותו הנושא: לאחר ששר הבריאות יולי אדלשטיין והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו ביקרו בבת ים וקיבלו סקירה על ההתמודות עם הקורונה, נערך מפגש בזום בין הצוותים המקצועיים של עיריית בת ים ונויקלן שבברלין.

במפגש בין נציגי שתי הערים התאומות, סיפר ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, כיצד מתמודדים בעיר עם המאבק בנגיף שהוביל לכך שהעיר מוגדרת כירוקה.

הנושא המרכזי שעלה בפגישה בין הצוותים היה הבדיקות, בנויקלן סיפרו שהתושבים לא מוכנים ללכת ולהיבדק, וכי מי שאין לו תסמינים לא נקרא ללכת להיבדק. הם הופתעו מהמדיניות בישראל ובבת ים שבה קוראים לכל הציבור להיבדק, גם אם אינם חשים תסמינים. במשל"ט בבת ים הדגיש שזהו המפתח במלחמה בנגיף, והבדיקות הנרחבות שמתבצעות במתחמי בדיקה עירוניים שמקימה העיריה ללא תור וללא הפניה מסייעים רבות לקטיעת שרשראות ההדבקה. גם נושא האכיפה עלה והצוותים הגרמניים תיארו את המורכבויות שעולות בנושא, ובעיריית בת ים שיתפו שהאכיפה מהווה גם עבורם אתגר גדול.

ראש העיר נויקלן מברלין מרטין הייקל, אמר: "הקורונה לא מבחינה בין מדינות, והיא בעיה עולמית. זו הזדמנות טובה להביא לידי ביטוי את שיתוף הפעולה בין בת ים לבין הערים התאומות שלה, להחליף מידע במטרה להיאבק במשותף בנגיף".

הפגישה בין הצוותים הייתה טובה והם קבעו לנהל סדרת פגישות כאלו כבר בשבוע הבא.



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות